Żółte wagony rowerowe będą wykorzystywane na trasie z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy. Załadunkiem i rozładunkiem jednośladów zajmą się drużyny konduktorskie. Każdy z wagonów może pomieścić 38 rowerów.
Z rowerem do pociągu Kolei Dolnośląskich
Koleje Dolnośląskie przygotowują wagony rowerowe, które od początku lipca wyjadą na dolnośląskie tory. Początkowo będą wykorzystywane na trasie Wrocław – Sobótka – Świdnica (linia kolejowa nr 285). Koleje Dolnośląskie są pierwszym przewoźnikiem w Polsce, który uruchamia wagony rowerowe.
„Obecnie trwają prace przy ich modernizacji. Uruchomiona w czerwcu linia do Świdnicy przez Sobótkę cieszy się dużą popularnością, zwłaszcza turystów z rowerami, którzy doceniają malownicze trasy w tej okolicy. Dzięki wagonom rowerowym na pokład będzie można zabrać więcej rowerzystów, a pasażerowie w pociągu będą mogli podróżować wygodniej” – poinformował na portalu Facebook Cezary Przybylski – Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
Należy pamiętać, że nie na wszystkich stacjach wsiądziemy i wysiądziemy z rowerem. Załadunek i rozładunek jednośladów będzie możliwy we Wrocławiu, Sobótce oraz na stacji Świdnica Przedmieście.
Jak wyglądają wagony rowerowe Kolei Dolnośląskich?
Spółka Koleje Dolnośląskie kupiła 5 wagonów rowerowych PKP Cargo, które kosztowały 195 tysięcy zł brutto. Ich modernizacja to kolejne 30-40 tysięcy zł. Przebudową 2 pierwszych wagonów zajęło się przedsiębiorstwo Sarkom Środki Transportu Kolejowego sp. z o.o. Spółka deklaruje, że podczas transportu rowery będą w pełni bezpieczne.
Specjalne uchwyty będą dociskały siodełko do ziemi. Koła rowerowe będą umieszczone w rowkach pomiędzy deskami. Wagon rowerowy może poruszać się z prędkością maksymalną 100 km/h. Na czas jazdy będzie zamykany na kłódkę. Wyposażenie wagonów umożliwia transport różnego typu rowerów. Każdy z nich będzie mógł pomieścić 38 sztuk. Wagony rowerowe mają być zestawiane z pojazdami SA134, SA135 oraz SA106.
O modernizacji linii kolejowej nr 285 pisaliśmy TUTAJ.
O wagonach rowerowych Kolei Dolnośląskich pisaliśmy TUTAJ.
Autor: DM
Fot. KD