Sektorkolejowy » Trainsurfing w warszawskim metrze – skrajna nieodpowiedzialność, która grozi śmiercią

Trainsurfing w warszawskim metrze – skrajna nieodpowiedzialność, która grozi śmiercią

pzez Adrian

Tzw. patologia wielkich miast, czyli trend, który polega na podróżowaniu na zewnątrz pociągu. W
sieci pojawił się film z przejażdżki na sprzęgu Siemensa Inspiro w Warszawie.

Wyjątkowo niebezpieczna „rozrywka”

Trainsurfing to jazda na zewnątrz pojazdu szynowego np. na dachu lub na sprzęgu. Nowa, ryzykowna „rozrywka” dotarła do Polski. W serwisie Youtube pojawiło się nagranie, na którym widzimy mężczyznę, który na stacji Służew dostał się na sprzęg Siemensa Inspiro i przejechał w taki sposób przez stacje metra: Wilanowska, Wierzbno i wysiadł dopiero na stacji Racławicka. Długość przebytej przez niego trasy to ok. 3 km. Trainsurfing to wyjątkowo niebezpieczne i nieodpowiedzialne zachowanie, które może skończyć się śmiercią. Składy poruszają się bardzo szybko, dlatego utrzymanie równowagi jest bardzo trudne. Kolejnym zagrożeniem jest prąd z tzw. trzeciej szyny pod wysokim napięciem. Podróżowanie na zewnątrz pociągu metra jest jeszcze bardziej niebezpieczne. Osoba, która upadłaby w nieoświetlonym tunelu, miałaby duży problem z odnalezieniem wyjść awaryjnych. Pociągi metra kursują z dużą częstotliwością, więc czasu byłoby niewiele, a cały incydent mógłby zakończyć się dodatkowo paraliżem komunikacyjnym.

Okazuje się, że to kolejna już przejażdżka tego użytkownika w Warszawie. Wcześniej podróżował już np. na dachu autobusu ZTM oraz na sprzęgu pociągu SKM. Nie wiadomo, gdzie narodził się trainsurfing. Zjawisko zostało rozpropagowane w największych miastach na całym świecie.

Przedstawiciele Metra Warszawskiego poinformowali, że zabezpieczone zostały nagrania z monitoringu, a sprawę zgłoszono na policję. Należy pamiętać, że wtargnięcia do stref, które są oznaczone jako niebezpieczne oraz korzystanie z pociągów w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem jest łamaniem prawa, dlatego takie zachowanie wiąże się z konsekwencjami prawnymi.

Wydawnictwo sektor kolejowy jako sygnatariusz Deklaracji w sprawie rozwoju kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym stanowczo potępia takie zachowania. Transport kolejowy to gałąź transportu, która jest szczególnie wymagająca, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo – jest ono podstawowym i niezbędnym warunkiem zrównoważonego rozwoju branży kolejowej. Każdy podmiot, który funkcjonuje w obszarze kolejowym, powinien w ramach prowadzonej działalności regularnie podnosić poziom bezpieczeństwa. Przypomnijmy, że XIV Podpisanie Deklaracji Kultury Bezpieczeństwa miało miejsce 29 czerwca 2022 r. w siedzibie Urzędu Transportu Kolejowego. Sygnowanie tego dokumentu jest wyrażeniem potwierdzenia zaangażowania w podnoszenie świadomości oraz promocję kultury bezpieczeństwa, co stanowi jeden z priorytetów wydawnictwa Sektorkolejowy.pl.

Więcej o XIV Podpisaniu Deklaracji Kultury pisaliśmy TUTAJ.

Autor: Damian Malesza
Fot. webtapete.de

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz