Sektorkolejowy » Stadler dostarczy do 50 lokomotyw dwunapędowych dla Trenitalii

Stadler dostarczy do 50 lokomotyw dwunapędowych dla Trenitalii

pzez Adrian

Włoski narodowy operator kolejowy (Trenitalia) i Stadler podpisali umowę ramową na dostawę do 50 lokomotyw Eurolight Dual. Zamówienie podstawowe obejmuje 13 sztuk spalinowo-elektrycznych pojazdów. W ramach kontraktu producent będzie odpowiedzialny także za ich pełną obsługę serwisową przez okres 10 lat z możliwością przedłużenia na kolejne 5 + 5 lat.

Umowa podpisana pomiędzy Stadlerem a przedsiębiorstwem Trenitalia to rezultat postępowania przetargowego ogłoszonego w 2022 r. Jego zakres obejmował dostawy oraz utrzymanie dwunapędowych lokomotyw (3 kV DC + diesel) przez okres 4 lata.

O nowych lokomotywach od Stadlera

Nowe pojazdy bazujące na 4-osiowej platformie lokomotywy Eurolight osiągają prędkość 160 km/h i mają być rozmieszczone na całej włoskiej sieci kolejowej.

Najnowszy członek rodziny Eurolight firmy Stadler, nowe lokomotywy mają wspólną z resztą platformy kompaktową konstrukcję i lekką konstrukcję oraz nowoczesne wózki. Charakteryzują się wysokimi osiągami, niską masą oraz zmniejszonym naciskiem na oś, który nie przekroczy 20 ton/oś, dzięki czemu nadają się do jazdy zarówno po liniach głównych, jak i drugorzędnych” – poinformował w komunikacie Stadler.

Lokomotywy Eurolight Dual są wyposażone w systemy bezpieczeństwa ETCS B3R2/SCMT/SCC oraz wykorzystują trakcję elektryczną i spalinową. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom podczas hamowania mogą odzyskiwać energię, a wydajny system trakcji AC z jednym falownikiem na oś zapewnia wysoką niezawodność. Moc pojazdów wyprodukowanych przez Stadlera umożliwia ściągnięcie z trasy do dwóch sprzężonych pociągów ETR1000 (Freciarossa 1000) przy nachyleniu 21‰, co stanowi najbardziej niekorzystne warunki we Włoszech dla tego typu operacji. Warto dodać, że są one wyjątkowo komfortowe dla maszynistów. Ponadto zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa i dobrą widoczność.

Jesteśmy bardzo dumni z kontraktu z Trenitalią. Rodzina uniwersalnych lokomotyw Eurolight ma wiele zastosowań i może jeździć na wszystkich rodzajach linii. Innowacyjne i ekonomiczne rozwiązania zapewnią ekologiczne świadczenie usług transportu kolejowego oraz spełnią wymagania Trenitalii w zakresie niezawodności, wydajności i produktywności” – powiedział Iñigo Parra, dyrektor generalny Stadler Valencia.

O firmie Stadler pisaliśmy m.in. TUTAJ oraz TUTAJ.

Autor: Damian Malesza
Fot. Stadler

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz