W Poznaniu (woj. wielkopolskie) postępują prace związane z modernizacją torowiska tramwajowego, sieci trakcyjnej oraz przystanków w rejonie od ul. Jana Pawła II do os. Lecha. Powstaje również fragment „ringu Łacina”. W związku z prowadzonymi działaniami wdrażane są zmiany w organizacji ruchu.
Poznańska trasa tramwajowa sukcesywnie zmienia się dla podróżnych. Prowadzone są roboty w zakresie budowy torowiska. W rejonie przystanku Kórnicka zakończono właśnie prace brukarskie i elektryczne.
„Na większości przebudowywanego odcinka widać już nową konstrukcję torowiska tramwajowego, sukcesywnie układane są na nim szyny. Gotowe są także fundamenty dla słupów trakcyjnych, a pierwsze postawiono już na odcinku pomiędzy ul. Pleszewską a Milczańską. Zmieniają się również przystanki, na których prowadzone są m.in. prace brukarskie, budowane są schody i pochylnie” – informuje Kamila Michalska, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Aktualnie wykonawca inwestycji realizuje prace brukarskie w rejonie przystanków Polanka oraz Łacina. Równolegle trwają działania związane z układaniem nawierzchni chodników i ścieżek rowerowych (gotowy jest już odcinek pomiędzy ul. Jana Pawła II a ul. Milczańską). Infrastruktura jest rozbudowywana także w rejonie tzw. ringu Łacina – będzie on przedłużeniem ul. Pleszewskiej od skrzyżowania z ul. Warczygłowy do skrzyżowania ul. Kaliskiej i ul. Polanka (z możliwością przejazdu przez torowisko). Postępują prace związane z sygnalizacją świetlną. Ponadto wdrażane jest oznakowanie pionowe.
Zgodnie z planem wszystkie prace w zakresie przebudowy trasy kórnickiej w Poznaniu mają zakończyć się w IV kwartale 2023 r. Za wykonanie inwestycji o wartości ok. 72 mln zł brutto odpowiada spółka ZUE z Krakowa.
Więcej informacji o przedsięwzięciu Poznańskich Inwestycji Miejskich (PIM) można znaleźć:
O firmie ZUE pisaliśmy m.in.:
- Oferta ZUE wybrana w przetargu na wykonanie generalnego remontu torowisk w Krakowie
- Grupa ZUE udostępniła wstępne wyniki finansowe za 2022 r.
- ZUE będzie remontować rumuńskie tory
- Kraków: oferta ZUE jedyna w przetargu na utrzymanie infrastruktury tramwajowej
- ZUE zbuduje w Jaworze bocznicę kolejową na potrzeby Mercedesa
Autor: Damian Malesza
Fot. pim.poznan.pl