Zarząd Dróg Miasta Krakowa (ZDM) poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na utrzymanie, konserwację i naprawę infrastruktury tramwajowej miasta w latach 2022–2025. Jest to oferta spółki ZUE o wartości ponad 148 mln zł brutto. Jakkolwiek ZDM informuje o wyborze oferty najkorzystniejszej, złożona została tylko jedna propozycja.
Zgodnie ze specyfikacją przedmiotu zamówienia obowiązkiem wykonawcy będzie utrzymanie w sumie 194 km pojedynczego toru, z czego prawie 20 km znajduje się w obrębie węzłów rozjazdów, ponad 10 km to tory na pętlach tramwajowych, a ponad 163 km stanowią odcinki międzywęzłowe.
Wśród prac, jakie będą wykonywane w ramach zamówienia, znajdują się m.in.: szlifowanie falistego zużycia główki szyn; podbijanie stabilizacyjne torowisk; wymiana szyn w torowiskach wydzielonych i ulicznych oraz zbudowanych z płyt monolitycznych; napawanie boczne szyn; napawanie wypłyceń; naprawa nawierzchni peronów i przejść dla pieszych oraz przejazdów rowerowych; malowanie słupów trakcyjnych; regeneracja napędów zwrotnic; wymiana słupów trakcyjnych; wymiana przewodów jezdnych; wymiana konstrukcji nośnych; likwidacja uszkodzeń kabli trakcyjnych; konserwacja urządzeń w podstacjach trakcyjnych; obsługa telesterowania; prace eksploatacyjne związane z utrzymaniem układu kablowego; utrzymanie estetyki obiektów i urządzeń. Zakres prac będzie każdorazowo zatwierdzany do realizacji przez strony.
Firma, z którą zamawiający zawrze umowę, zobowiąże się do świadczenia usług od 1 października 2022 r. do 30 września 2025 r., udzielając 48-miesięcznej gwarancji.
Autor: Agata Sumara
Fot. MPK Kraków