Sektorkolejowy » Ogłoszono przetarg na budowę kolejnego odcinka magistrali Rail Baltica

Ogłoszono przetarg na budowę kolejnego odcinka magistrali Rail Baltica

pzez Damian

Rail Baltic Estonia ogłosiła trzeci z kolei przetarg na budowę głównej linii kolejowej Rail Baltica. Odcinek budowy, który znajduje się na terenie gmin Kohila i Rapla, ma 7,1 km długości i sięga od Loone do Hagudi. Jeśli przetarg zakończy się sukcesem, rozpoczęcie budowy planowane jest na początek 2024 roku.

„W ciągu ostatnich sześciu miesięcy ogłosiliśmy przetargi na budowę głównej linii Rail Baltica o długości 21 kilometrów i jest prawdopodobne, że w tym roku dodamy podobną ilość przetargów” – powiedział Anvar Salomets, dyrektor generalny Rail Baltic Estonia.

Salomets stwierdził również, że celem jest maksymalne wykorzystanie i tak już krótkiego sezonu budowlanego, dlatego prace budowlane postępują szybko, między innymi na skrzyżowaniach z główną linią Rail Baltica. Ukończono już 8 skrzyżowań, a budowa trwa w 9 innych lokalizacjach.

Prace budowlane na linii głównej planowane są jeszcze w tym roku. Na 7,1-kilometrowym odcinku, który jest ostatnim objętym przetargiem, firma wykonawcza będzie musiała zbudować dwa wiadukty ekologiczne, jeden wiadukt drogowy, dwa wiadukty kolejowe i prawie 5 kilometrów ekranów akustycznych oraz nasyp. Odcinek ten obejmuje również jedyny w swoim rodzaju 224-metrowy most kolejowy w Estonii.

Przyszła linia kolejowa dużych prędkości Rail Baltica będzie przecinać się z istniejącą infrastrukturą Edelaraudtee AS na odcinku Loone-Hagudi. W związku z tym zostanie zbudowana tymczasowa obwodnica, aby umożliwić budowę nowego wiaduktu Pureva, tunelu drogowego Tamme i ekoduktu Röa dla korytarza Edelaraudtee. W przyszłości Edelaraudtee AS będzie przebiegać wzdłuż linii Rail Baltica. Oczekuje się, że umowa na budowę tego odcinka zostanie podpisana pod koniec tego roku.

Wcześniej Rail Baltic Estonia ogłosiła przetargi na budowę 9,4-kilometrowego odcinka od granicy powiatów Harju i Rapla do drogi Sihi oraz 4,8-kilometrowego odcinka od wschodniej strony stacji Ülemiste do skrzyżowania z drogą Lagedi.

Budowa kolei Rail Baltica jest finansowana w 85% z funduszy Unii Europejskiej.

Więcej o Rail Baltica pisaliśmy m.in:

Źródło: Rail Baltica

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz