Pasażerowie pociągów od 15 czerwca 2022 r. mogą kupić bilety na połączenia realizowane przez Koleje Śląskie przez internet, w systemie BILKOM. Wspólny Bilet umożliwia kupno jednego biletu na całą podróż pociągiem, bez względu na to, jakie pociągi będą ją obsługiwały.
Wspólny Bilet rozszerza ofertę
Od 15 czerwca 2022 r. bilety na połączenia, które są realizowane przez pociągi Kolei Śląskich, można kupić online w ramach usługi Wspólny Bilet. W projekcie uczestniczy już 9 przewoźników. Wspólny Bilet ułatwia podróżowanie. Dzięki tej inicjatywie pasażerowie pociągów mogą kupić jeden bilet na cały przejazd. Oferta jest dostępna w systemie BILKOM.
„W Kolejach Śląskich zawsze wybieramy rozwiązania, które znacząco poprawiają komfort naszych pasażerów. Wiemy również, że planowanie podróży i zakup biletu to czynności, które mają być szybkie i proste. Tym samym cieszymy się, że dołączyliśmy do systemu BILKOM, co pozwala pasażerom na internetowy zakup Wspólnego Biletu. Jesteśmy w gronie najważniejszych przewoźników i wspólnie zapewniamy możliwość wyboru biletu, który nie tylko będzie najkorzystniejszy cenowo, ale również zostanie optymalnie dobrany pod kątem połączeń. Od teraz – wraz z KŚ – jeszcze łatwiej będzie można przemierzać kolejowe szlaki Polski, będąc pewnym, że ze Wspólnym Biletem jedziemy najtaniej i prosto do celu” – mówił Patryk Świrski, prezes zarządu Kolei Śląskich sp. z o.o.
„Konsekwentny rozwój projektu Wspólnego Biletu to ogromny krok w kierunku kolei dostępnej i przyjaznej dla pasażera. Im łatwiejsze staje się łączenie podróży pociągami dalekobieżnymi z pociągami przewoźników regionalnych czy aglomeracyjnych, tym więcej osób będzie wybierać transport zbiorowy” – mówił Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Ze Wspólnego Biletu skorzystało już ponad 1,2 mln osób.
„Pasażerowie oczekują przyjaznych rozwiązań, które ułatwią im kupienie biletów i samą podróż. Wspólny Bilet to właśnie taka usługa.. Liczba osób, które do tej pory skorzystały ze Wspólnego Biletu, to dla nas dowód, że decyzja o stworzeniu i konsekwentnym rozwijaniu tej oferty była słuszna. Bardzo nas cieszy, że rozwiązania wdrażane przez Grupę PKP służą całemu rynkowi kolejowych przewozów pasażerskich” – podkreślał Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A. i przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Intercity S.A.
Kto uczestniczy w usłudze Wspólny Bilet?
Przewoźnicy, których oferta jest dostępna w inicjatywie Wspólny Bilet to:
- PKP Intercity
- PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście
- Polregio
- Koleje Mazowieckie
- Koleje Wielkopolskie
- Łódzka Kolej Aglomeracyjna
- Koleje Małopolskie
- Koleje Śląskie
- Arriva RP
Wspólny Bilet można kupić w okienkach kasowych tych przewoźników oraz w systemie BILKOM (z wyłączeniem Kolei Mazowieckich).
„Do dalszego wzrostu popularności kolei w Polsce potrzebne jest, aby była ona coraz bardziej dostępna, a także nowoczesna. Jako koordynator Wspólnego Biletu cieszy nas więc, że oferta kolejnych przewoźników jest dostępna online w ramach tego projektu. Planowanie podróży koleją po Polsce staje się coraz prostsze i jest możliwe już za pomocą kilku kliknięć” – informował Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
Wdrożenie usługi Wspólny Bilet było pomysłem Ministerstwa Infrastruktury. Za techniczną stronę projektu odpowiedzialna jest PKP Informatyka sp. z o.o.
O Wspólnym Bilecie pisaliśmy już TUTAJ.
Autor: Damian Malesza
Fot. Zasoby własne