Sektorkolejowy » Pod dworcem Warszawa Zachodnia powstaje tunel tramwajowy. W planach także podziemne przystanki

Pod dworcem Warszawa Zachodnia powstaje tunel tramwajowy. W planach także podziemne przystanki

pzez Adrian

Pod dworcem Warszawa Zachodnia powstanie podziemna linia tramwajowa i wygodny węzeł przesiadkowy – poinformowała na mediach społecznościowych spółka Tramwaje Warszawskie. Trzy podziemne przystanki tramwajowe mają przypominać stacje metra.

Prace pod dworcem Warszawa Zachodnia

Tramwaje Warszawskie pochwaliły się efektami prac, które są realizowane pod dworcem Warszawa Zachodnia. Pod ziemią powstanie linia tramwajowa oraz węzeł przesiadkowy, z którego wygodnie dostaniemy się na perony kolejowe i autobusowe. W planach jest także budowa 3 podziemnych przystanków tramwajowych, które będą przypominały stacje metra.

„Na początku zajmiemy się budową podziemnego dojazdu do pierwszego przystanku – z Dworca Zachodniego tramwaj pojedzie tunelem o długości około 500 metrów pod Parkiem Zachodnim. Wyjazd z tunelu i kolejny przystanek znajdować się będą między jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. na wysokości hotelu Ibis. Następnie trasa pobiegnie wzdłuż tej ulicy aż do ul. Grójeckiej, gdzie tramwaje będą skręcać w kierunku Centrum, Okęcia lub pojadą na wprost do pętli Banacha. To połączenie będziemy budowali w latach 2024-2025” – możemy przeczytać na profilu LinkedIn Tramwajów Warszawskich.

Kolejny etap prac przewiduje wykończenie dwóch kolejnych przystanków tramwajowych i połączenia w kierunku Woli. Realizacja tego projektu to daleka przyszłość, która jest zależna od funduszy. Spółka Tramwaje Warszawskie wykorzystuje przebudowę dworca Warszawa Zachodnia do realizacji prac związanych z wykonaniem tunelu. Projekt jest prowadzony we współpracy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. Wykonawcą inwestycji jest przedsiębiorstwo Budimex S.A. Wartość inwestycji finansowanej przez Miasto Stołeczne Warszawa, to około 170 mln zł.

Budowa trasy do stacji Warszawa Zachodnia jest częścią bardziej rozbudowanego projektu, który jest podzielony na kilka etapów. Długość trasy, która docelowo połączy Wolę, Odolany, Dworzec Zachodni, Ochotę, Mokotów i Wilanów wyniesie ok. 19 km.

Modernizacja dworca Warszawa Zachodnia

Aktualnie trwa modernizacja dworca Warszawa Zachodnia. Budowane są m.in. tory i rozjazdy. Niestety realizacja niektórych zadań się opóźni, ze względu na problemy z dostawami stali zza wschodniej granicy naszego państwa.

„Prace generalnie idą zgodnie z planem, z tym że mamy liczne problemy. Ta, obecnie realizowana faza, rozpoczęta została w styczniu. Planowaliśmy jej zakończenie we wrześniu. Niestety od początku roku nastąpiło kilka problemów m.in. powszechnie znany problem z dostawami konstrukcji stalowych, ale także na terenie obiektów odkryliśmy kilka kolizji, a do tego wyższy poziom wody gruntowej niż zakładaliśmy. On także utrudnia prace i wpływa na opóźnienia” – mówił Sebastian Mech, zastępca dyrektora projektu.

O przebudowie dworca Warszawa Zachodnia pisaliśmy już m.in. TUTAJ oraz TUTAJ.

Autor: Damian Malesza
Fot. Tramwaje Warszawskie

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz