Jeden bilet na całą podróż pociągiem
Od 25 stycznia 2022 roku pasażerowie pociągów mają możliwość kupienia online biletów kolejowych na połączenia oferowane przez Arriva RP w ramach Wspólnego Biletu. Wspólny Bilet jest usługą, która umożliwia użytkownikom kolei zakup jednego biletu pozwalającego na zrealizowanie łączonej podróży na terenie Polski. Oferta obejmuje przewoźników regionalnych oraz przewoźników z Grupy PKP. Okazuje się, że z usługi Wspólny Bilet skorzystało już niemal 1,2 mln pasażerów pociągów.
„W ramach Wspólnego Biletu podróżni mogą skorzystać z oferty 10 przewoźników. Dzięki tysiącom możliwych połączeń dalekobieżnych, regionalnych i podmiejskich pasażerowie bez problemu dotrą do wielu miejsc w Polsce bez konieczności kupowania biletu na podróż każdym z pociągów, lecz na jednym blankiecie, w ramach jednej transakcji. To duże usprawnienie w podróżowaniu po kraju” – powiedział Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
O korzyściach płynących z usługi Wspólny bilet mówił także Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu PKP S.A. i Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Intercity S.A.:
„Chcemy, aby podróże koleją były komfortowe na każdym etapie, rozpoczynając już od zakupu biletu. Wierzymy, że dobra oferta dostosowana do potrzeb klientów przyczyni się do wzrostu liczby pasażerów i sprawi, że pociąg stanie się środkiem transportu pierwszego wyboru. Ułatwienie planowania podróży i zakupu biletów to bardzo ważne elementy budowy oferty dla pasażera. Uzupełniają one wielkie, realizowane dziś przez spółki Grupy PKP inwestycje w polską kolej”.
Szybsze i wygodniejsze zakupy biletów online
Pasażerowie pociągów od 25 stycznia 2022 roku mogą kupować bilety na połączenia realizowane przez Arriva RP, w ramach Wspólnego Biletu za pośrednictwem systemu BLIKOM. O dużym udziale sprzedaży biletów drogą internetową mówił Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity:
„Widzimy, że z roku na rok rośnie liczba podróżnych kupujących bilety online. Obecnie ponad połowa biletów PKP Intercity sprzedawana jest poprzez aplikację mobilną oraz internetowy system sprzedaży. Jako koordynatorowi projektu Wspólny Bilet zależy więc nam, aby pełna oferta była dostępna za pomocą kilku kliknięć”.
„Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w projekcie Wspólny Bilet. Rocznie przewozimy około 2 mln pasażerów. To dla nas ważne, by oferować coraz lepsze usługi, a podróż była bezpieczna i przyjemna. Stworzenie możliwości kupna Wspólnego Biletu online, to duże ułatwienie dla naszych pasażerów. Od teraz jedynym ograniczeniem w planowaniu podróży będzie wyobraźnia” – mówił Piotr Halupczok Prezes Zarządu Arriva Sp. z o.o.
Powstanie usługi Wspólny Bilet zostało zainicjowane przez Ministerstwo Infrastruktury. Przygotowaniem projektu od strony technicznej odpowiedzialna była spółka PKP Informatyka, która aktywnie uczestniczyła w realizacji każdego etapu przedsięwzięcia.
O istocie systemu BLIKOM oraz kierunku jego rozwoju mówił Tadeusz Turzyński, Prezes Zarządu PKP Informatyka, firmy odpowiadającej za utrzymanie oraz rozwój systemu BILKOM:
„System BILKOM jest jednym z kluczowych produktów naszej spółki. PKP Informatyka nie tylko zapewnia stały rozwój technologiczny, ale także realizację funkcjonalnych wymagań użytkowników. Ich potrzeby często inicjują nasze plany rozwojowe. W ramach rozwoju systemu najważniejszym postulatem podróżnych jest możliwość zakupu pełnej oferty rynku w jednej aplikacji, a oferty wszystkich przewoźników działających w ramach Wspólnego Biletu dostępne były online w systemie BILKOM. Wspólnie z PKP Intercity prowadzimy rozmowy z kolejnymi przewoźnikami, których zachęcamy do włączenia ofert na platformę BILKOM”.
Zgodnie z planem usługa Wspólny Bilet ma zostać rozbudowana o ofertę przewoźników autobusowych i lokalnego transportu zbiorowego.
Autor: Damian Malesza
Fot. PKP S.A.