Sektorkolejowy » Nowy typ tramwaju zadebiutował na warszawskich torach. Hyundai dostarczył już 95 ze 123 zamówionych pojazdów

Nowy typ tramwaju zadebiutował na warszawskich torach. Hyundai dostarczył już 95 ze 123 zamówionych pojazdów

pzez Damian

W poniedziałek 22 maja br. na trasę wyjechał ostatni z trzech typów zamówionych wagonów. Jeden z dwudziestu krótszych tramwajów – Hyundai Rotem 142N rozpoczął kursowanie na linii tramwajowej nr 28 prowadzącej z Warszawy Wschodniej przez most Gdański na ul. Górczewską.

Model ten ma 23 m długości i może pomieścić 162 pasażerów, z czego 34 na miejscach siedzących. Pozostałe tramwaje tego typu zostaną wykorzystane do obsługi mniej uczęszczanych linii np. nr 27 czy 20.

Większość pojazdów zamówionych przez spółkę Tramwaje Warszawskie (103 egzemplarze)  to najbardziej pojemne wagony, które będą kursowały na najbardziej popularnych trasach m.in. na powstającej aktualnie do Wilanowa. 85 z nich to dwukierunkowe modele 140N oraz 18 wagonów jednokierunkowych 141N. Są w stanie przewieźć ponad 200 pasażerów.

Niskopodłogowe tramwaje z Korei Południowej

Nowoczesne pojazdy południowokoreańskiego producenta są przyjazne zarówno osobom z niepełnosprawnościami, seniorom, jak i opiekunom dzieci w wózkach. Po zakończeniu wszystkich dostaw we flocie warszawskich tramwajów znajdzie się aż 434 wagonów niskopodłogowych, co stanowi 71% całego taboru. Co ciekawe wynik ten będzie podobny do innych stolic środkowoeuropejskich, które mają na uwadze sukcesywną modernizację floty. Tramwaje starszego typu (bez niskiej podłogi) nadal kursują m.in. w Pradze, Bratysławie czy też Rydze. Jedyną europejską stolicą, która dysponuje wyłącznie niskopodłogowymi wagonami, jest Berlin. Poza stolicą Niemiec lepsze wyniki pod tym względem mają wyłącznie: Helsinki (74%) oraz Wiedeń (79%).

Inwestycje tramwajowe w stolicy

W Warszawie realizowany jest aktualnie największy w Polsce program inwestycji tramwajowych. Trwa budowa ponad 11 km nowych tras tramwajowych tj. na ul. Kasprzaka, na ul. Gagarina oraz do Wilanowa. Ponadto w marcu br. ogłoszono postępowanie przetargowe na budowę podziemnej trasy do Warszawy Zachodniej. Na Annopolu powstaje najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce. Tramwaje Warszawskie pracują także nad przygotowaniem kolejnych tras: na Gocław, na Zieloną Białołękę, wzdłuż ul. Modlińskiej oraz wzdłuż Pola Mokotowskiego.

Więcej informacji o tramwajach Hyundai Rotem można znaleźć:

Tramwaje Hyundai przetestowane. Warszawa zakupi 123 pojazdy

Pięćdziesiąty tramwaj zwany „Hultajem” już w Warszawie

Autor: Damian Malesza
Fot. UM Warszawa

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz