Początek tego roku przyniósł kilka nowych umów leasingu i zamówień na nowe lokomotywy elektryczne w Europie.
Fenniarail – fiński prywatny operator kolejowych przewozów towarowych, zamówił 2 kolejne lokomotywy Siemens Vectron.
Po dostawie pierwszej lokomotywy jesienią 2023 r., pojazdy z nowego zamówienia pojawią się na początku 2026 r. Podobnie jak pierwsze z nich, 2 dodatkowe będą również wyposażone w moduł zasilania diesla przeznaczony do manewrowania.
ELL: Vectrony dla Flixtrain i LTG Cargo Polska
European Locomotive Leasing (ELL) z powodzeniem rozpoczął leasing kolejnych lokomotyw. Podczas gdy te w barwach korporacyjnych ELL pozostają nieujawnione, niektórzy klienci chwalą się nowymi nabytkami. Tak jest w przypadku kontraktu w segmencie kolei pasażerskich – dla niemieckiego Flixtrain. Najnowsze 2 lokomotywy zostały wydzierżawione LTG Cargo Polska, w wyjątkowym żółtym malowaniu.
Railpool: Vectrony dla OST-WEST Logistic Polska
Po wydzierżawieniu Vectronów od Cargounit OST-WEST Logistic Poland wydzierżawił 2 kolejne pojazdy – tym razem od Railpool.
Akiem: Traxxy dla Medway Italia
W ostatnim czasie powiększyła się flota pojazdów Medway Italia – 2 lokomotywy DC Traxx firmy Akiem zostały wydzierżawione operatorowi, który należy do giganta żeglugowego – MSC.
ELP: Przekazanie Euro9000ss do BBL Logistik i dzierżawa EuroDual do BM Bahndienste
Firma BBL Logistik, wykorzystuje już 4 lokomotywy EuroDual z European Loc Pool (ELP). W styczniu przedsiębiorstwo leasingowe przekazało operatorowi 2 pojazdy Euro9000, a w 2024 r. przekaże jeszcze jedną lokomotywę EuroDual.
ELP podpisała również umowę z nowym klientem: BM Bahndienste. Ten pięcioletni operator, działający również w branży logistyki budowlanej, ale także w usługach trakcyjnych i kolejowych przewozach towarowych, wydzierżawi jedną lokomotywę EuroDual w ramach umowy na pełny zakres usług. To pojazd symboliczny, gdyż jest to 100. lokomotywa, która zostanie wydzierżawiona od ELP.
Traktion4Rent: Lokomotywa klasy 155 do Budamar West
Niemiecka firma Traktion4Rent wydzierżawiła jedną z 6 lokomotyw klasy 155 w Niemczech firmie Budamar West. Firma leasingowa z powodzeniem udostępniła także 2 pojazdy spalinowe klasy 216 i 232 innym operatorom.
Autor: Lubomir Cech
Źródło: railmarket.com
Fot: Medway Italia