Sektorkolejowy » Koleje Wielkopolskie: 22 pociągi Elf pojadą na naprawy P4 do spółki Pesa Mińsk Mazowiecki

Koleje Wielkopolskie: 22 pociągi Elf pojadą na naprawy P4 do spółki Pesa Mińsk Mazowiecki

pzez Damian

Zgodnie z informacjami przekazanymi udostępnionymi przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, czas, jaki przewidziano na realizację wszystkich prac w ramach tego zadania to 2 lata. Całkowita wartość umowy na wykonanie czynności czwartego poziomu utrzymania wyniesie 115 mln zł.

Przez najbliższe 2 lata wszystkie 22 elektryczne zespoły trakcyjne Elf, które zostały dostarczone do Wielkopolski w latach 2012 – 2014 przez bydgoską Pesę, przejdą naprawę rewizyjną. Zgodnie z zapisami dokumentacji technicznej czynności czwartego poziomu utrzymania muszą być obowiązkowo przeprowadzane co 5 lat. Warto dodać, że dla Elfów należących do Kolei Wielkopolskich będzie to już druga naprawa tego typu. „Pierwszy raz miało to miejsce w latach 2018-2020” – poinformował przewoźnik w komunikacie.

Zakres naprawy P4 22 wielkopolskich zespołów trakcyjnych obejmuje m.in.:

  • przegląd, naprawę lub wymianę przewidzianych w dokumentacji podzespołów oraz zespołów wraz z ich częściowym demontażem
  • naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych

Za realizację wszystkich czynności odpowiedzialna będzie firma Pesa Mińsk Mazowiecki, która została wyłoniona w postępowaniu przetargowym. Oficjalne podpisanie kontraktu odbędzie się we wtorek 7 marca  br. Podpisy złożą: Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego oraz przedstawiciele wykonawcy zadania.

Warto przypomnieć, że w lutym 2011 r. samorząd województwa wielkopolskiego i spółka Pesa Bydgoszcz podpisali umowę na dostawę 22 nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych do realizowania kolejowych przewozów pasażerskich na terenie Wielkopolski. Zakup Elfów został zrealizowany w ramach projektu o wartości 470 mln zł, który był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013.

Aktualnie tabor Kolei Wielkopolskich jest zasilany przez 74 pociągi, które są wykorzystywane w kolejowym ruchu regionalnym. Łączny koszt zakupu wszystkich pojazdów to ok. 1,2 mld zł. Elektryczne zespoły trakcyjne serii EN76 stanowią podstawę parku taborowego wielkopolskiego przewoźnika.

„Czy wiesz, że 320 mln zł to kwota, którą w tym roku samorząd województwa wielkopolskiego przeznacza na dofinansowanie kolejowych przewozów pasażerskich w naszym regionie? To więcej aż o 64 mln zł niż w minionym roku. Marszałkowska dopłata przyczynia się do tego, że pasażerowie, płacąc za bilet, nie muszą ponosić wyższych, realnych kosztów takiego transportu” – możemy przeczytać we wpisie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego na portalu Facebook.

O Kolejach Wielkopolskich pisaliśmy m.in. TUTAJ oraz TUTAJ.

O przedsiębiorstwach Pesa Bydgoszcz oraz Pesa Mińsk Mazowiecki można przeczytać m.in. TUTAJ, TUTAJ oraz TUTAJ.

Autor: Damian Malesza
Fot: Dominika Szpakowska

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz