Sektorkolejowy » Wielkopolskie Impulsy będą dwutrakcyjne

Wielkopolskie Impulsy będą dwutrakcyjne

pzez Damian

Koleje Wielkopolskie chcą dodać do swoich spalinowych Impulsów pantografy. Jednostki wyprodukowane przez NEWAG staną się pojazdami dwutrakcyjnymi. Pociąg z napędem hybrydowym, mógłby obsługiwać trasy z zastosowaniem silnika spalinowego jak i elektrycznego.

6 Impulsów już na torach

Koleje Wielkopolskie posiadają sześć spalinowych zespołów trakcyjnych Impuls II, wyprodukowanych przez firmę NEWAG. Przewoźnik zakupił cztery sztuki we wrześniu 2019 r., z możliwością rozszerzenia zamówienia o dwie kolejne jednostki. Wielkopolski przewoźnik zdecydował się na realizację opcji, a pociągi zakupione w jej ramach dotarły w grudniu 2022 r. Spalinowe Impulsy wniosły nową jakość obsługi pasażerskiej na liniach z Poznania do Wolsztyna oraz Wągrowca.

Wyposażenie

Nowe Impulsy II posiadają 170 miejsc siedzących, a ich prędkość eksploatacyjną określono na co najmniej 120 km/h. Pociągi są przyjazne dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się, a komfortową przestrzeń uzupełniają liczne gniazdka do ładowania urządzeń elektrycznych, klimatyzacja oraz ekrany z informacją pasażerską. Estetykę wnętrza dopełniają stonowane kolory oraz zastosowane materiały wykończeniowe wysokiej jakości.

Spalinowe Impulsy dostaną pantografy

Na sfinansowanie zamówienia wielkopolski przewoźnik zamierza przeznaczyć 14 339 340 zł brutto, w tym na zakres podstawowy (czterech pojazdów) – 9 559 560 zł brutto oraz w ramach prawa opcji (modyfikacja dwóch pojazdów) – 4 779 780 zł brutto. NEWAG złożył ofertę w wysokości 15 276 600 zł brutto, z czego 10 184 400 zł na modyfikacje czterech pojazdów oraz 5092200 w ramach prawa opcji.

Koleje Wielkopolskie oczekują, że po wykonanych pracach pojazdy będą dostosowane do jazdy z prędkością min. 160 km/h w trybie elektrycznym z wykorzystaniem energii trakcyjnej, a przyśpieszenie rozruchu osiągnie wartość ≥ 1.1 m/s².

Pierwsze terminy

W ramach zamówienia podstawowego Koleje Wielkopolskie chcą zmodyfikować pojazdy 36WEhd nr 003, 004, 005 i 006, a w ramach opcji nr 025 oraz 026.

Realizacja zamówienia nastąpi poprzez oddzielne zlecenia na przebudowę każdego z pojazdów, lecz pierwsze z nich nastąpi nie wcześniej niż 1 lipca 2023 r. Modernizacja pierwszej jednostki ma zająć maksymalnie 30 dni, natomiast kolejne pojazdy mają przejść przebudowę w ciągu 25 dni od uruchomienia zlecenia. Wielkopolski przewoźnik będzie musiał uruchomić wszystkie zlecenia do 10 listopada 2023 r.

Autor: Krystian Barański
Fot. NEWAG

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz