Sektorkolejowy » Hupac: w maju rusza transport towarów koleją z Warszawy do Rotterdamu

Hupac: w maju rusza transport towarów koleją z Warszawy do Rotterdamu

pzez Adrian

2 maja zainaugurowany zostanie pierwszy bezpośredni kolejowy transport towarów pomiędzy terminalem firmy Hupac zlokalizowanym w Brwinowie pod Warszawą a terminalem Rotterdam CLdN.

Otwarcie bezpośredniego połączenia towarowego między Warszawą a Rotterdamem pozwoli także na sprawny transport przesyłek do i z takich krajów, jak: Wielka Brytania, Irlandia, Portugalia.

Operator podaje, że pociąg będzie kursował na początku z częstotliwością dwóch kursów w obie strony tygodniowo, a szybki czas tranzytu, jakość i płynne bezpośrednie połączenie z portami, z których wypływają statki do Wielkiej Brytanii, Irlandii i Portugalii, to główne punkty nowej usługi.

Terminal Brwinów znajduje się w odległości około 25 km na południowy zachód od Warszawy. Zajmuje powierzchnię 14 ha i zapewnia przepustowość do 180 tys. jednostek intermodalnych rocznie. W Brwinowie realizowane są przeładunki kolejowo-drogowe oraz usługi dodatkowe dla jednostek intermodalnych. Maksymalna dzienna przepustowość to 12 par pociągów.

Hupac jest wiodącym operatorem sieci intermodalnej w Europie obsługującym około 1,1 mln przesyłek rocznie. Od ponad 50 lat jest pionierem innowacyjnych usług w zakresie transportu kolejowego. Cała sieć obejmuje połączenia między głównymi europejskimi obszarami gospodarczymi i kierunkami aż po Daleki Wschód. Hupac codziennie przewozi towary na platformach około 160 pociągów.

Firma Hupac Ltd została założona w Chiasso w Szwajcarii w 1967 r. Ma około 100 udziałowców. W 72% należy do firm logistycznych i transportowych, a w 28% do spółek kolejowych. W Grupie Hupac skupiono 23 spółki z oddziałami w Szwajcarii, Włoszech, Niemczech, Holandii, Belgii, Hiszpanii, Polsce, Rosji i Chinach, w których łącznie zatrudnionych jest około 630 etatowych pracowników. Spółki należące do Grupy dysponują 8100 platformami kolejowymi, działają jako neutralni, niezależni operatorzy transportu kombinowanego.

Autor: Agata Sumara
Fot. hupac.com

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz