W ramach przetargu na dostawę czterech wieloczłonowych pojazdów kolejowych z napędem hybrydowym (elektryczno-spalinowym) do obsługi przewozów pasażerskich w woj. pomorskim złożono 2 oferty.
Dwunapędowe pociągi dla Pomorza chce dostarczyć dwóch producentów: Newag – za kwotę 127 920 000 zł brutto oraz Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski – za kwotę 120.244.800,00 zł brutto. W budżecie zamawiającego, który określono na poziomie 120 540 000 zł brutto, mieści się tylko jedna oferta – złożona przez poznańską FPS.
O przetargu na dostawę zespołów trakcyjnych z napędem hybrydowym dla Pomorza
Woj. pomorskie ogłosiło przetarg na zakup 4 wieloczłonowych pojazdów kolejowych z napędem elektryczno-spalinowym do obsługi przewozów pasażerskich w marcu br. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 4 fabrycznie nowych pociągów o długości 65 m, których prędkość maksymalna wynosi co najmniej 160 km/h (w przypadku trakcji elektrycznej) oraz 120 km/h (dotyczy trakcji spalinowej). Zespoły trakcyjne mają być wyposażone m.in. w bezprzewodowy internet, klimatyzację oraz defibrylatory AED.
Jak deklaruje zarząd woj. pomorskiego, nowe pojazdy będą wykorzystywane do „obsługi linii kolejowych na terenie woj. pomorskiego w związku z planowanymi i prowadzonymi robotami inwestycyjnymi i pojawiającymi się w związku z tym trudnościami inwestorów dot. terminowej realizacji harmonogramów zamknięć torowych, a w szczególności linii kolejowych nr 201, 214 i 229 oraz elektryfikacji linii nr 201, 214, 229, 248 i 253, które są ściśle związane z obsługą pasażerów na trasach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej”.
Zakres zamówienia obejmuje także m.in. udzielenie:
- instruktaży technicznych w zakresie obsługi i utrzymania pojazdów
- gwarancji oraz rozszerzonej rękojmi na dostarczone pojazdy
- licencji na dokumentację techniczną i oprogramowanie
Przesłane oferty zostaną ocenione według następujących kryteriów:
- cena (waga: 61%)
- długość okresu gwarancji oraz rozszerzonej rękojmi za wady na każdy z 4 pojazdów i dokumentację techniczną (waga: 10%)
- termin dostawy pojazdów (waga: 24%)
- zewnętrzne drzwi do kabiny maszynisty w pojazdach (waga: 5%)
Czas, jaki przewidziano na dostarczenie 2 pierwszych pojazdów, wynosi maksymalnie 31 miesięcy od momentu podpisania umowy, natomiast dostawa 2 pozostałych – 32 miesiące od chwili podpisania kontraktu.
O FPS H. Cegielski pisaliśmy m.in. TUTAJ oraz TUTAJ.
Więcej informacji o przedsiębiorstwie Newag można znaleźć m.in. TUTAJ i TUTAJ.
Autor: Damian Malesza
Fot. transinfo.pl