W pierwszym kwartale br. przedstawiciele firm Alstom i CLIP Intermodal podpisali umowę, w ramach której francuski producent pojazdów szynowych dostarczy operatorowi z branży transportu intermodalnego 13 lokomotyw wielosystemowych Traxx trzeciej generacji. Pojazdy uzyskają homologację w sześciu krajach leżących na trasie europejskiego korytarza łączącego Francję i Polskę tj. we Francji, Austrii, Luksemburgu, Belgii Niemczech oraz Polsce. Zakres podpisanego kontraktu obejmuje także dwuletni serwis utrzymania prewencyjnego w okresie gwarancyjnym.
Po rozbudowie Terminalu Intermodalnego w Swarzędzu zakup nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych stanowi kolejny znaczący krok w rozwoju CLIP Group. Skoro posiadamy terminal z ośmioma torami przeładunkowymi o rocznych możliwościach ponad 1 mln TEU, własną flotę 500 wagonów intermodalnych, to naturalną konsekwencją jest inwestycja we własne lokomotywy. Jestem przekonana, że lokomotywy Traxx 3 MS wzmocnią pozycję CLIP Intermodal, przyczyniając się do dalszego rozwoju zrównoważonych i niskoemisyjnych europejskich korytarzy transportowych. Stawiamy na transport intermodalny, ponieważ ma on ogromny potencjał, zwłaszcza w kontekście redukcji emisji gazów cieplarnianych. Rozwój tego rodzaju transportu jest też najlepszą odpowiedzią na wyzwania, jakie stoją na drodze do poprawy przepustowości sieci oraz bezpieczeństwa ruchu w transporcie – zaznaczała Agnieszka Hipś, prezes zarządu CLIP Group SA.
O lokomotywach Traxx
Wielosystemowe lokomotywy Traxx 3MS (trzeciej generacji) zamówione przez spółkę CLIP Intermodal będą mogły poruszać się z prędkością sięgającą 160 km/h. Zostaną wyposażone w system sygnalizacji Onvia (wcześniej znany jako Atlas – przyp. red.) – rozwiązanie pokładowe Alstomu dla Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS). Pojazdy są produkowane na podstawie modułowej platformy, która sprawdza się zarówno w przewozach pasażerskich, jak i towarowych na trasach krajowych oraz międzynarodowych. Tabor ten charakteryzuje się wysoką wydajnością operacyjną oraz efektywnością energetyczną.
Zakup wielosystemowych lokomotyw Traxx trzeciej generacji to inwestycja w przyszłość opartą o efektywny i przyjazny środowisku transport intermodalny. Jesteśmy dumni, że nowoczesne rozwiązania Alstom od wielu lat wspierają rozwój tej branży w Polsce i pomagają operatorom logistycznym w realizacji ich strategicznych celów. W przypadku zamówień od CLIP Intermodal, po raz pierwszy będziemy dostarczać lokomotywy dla krajowego, prywatnego operatora w korytarzu europejskim Francja – Polska. Jestem przekonany, że lokomotywy Traxx MS3 przyczynią się do dalszego rozwoju zrównoważonej i niskoemisyjnej Transeuropejskiej Sieci Transportowej – powiedział Sławomir Cyza, prezes zarządu Alstom Polska.
Za wyprodukowanie lokomotyw zamówionych przez spółkę CLIP Intermodal odpowiada fabryka Alstomu zlokalizowana w niemieckim Kassel, a nadwozia pojazdów powstaną we Wrocławiu – w zakładzie Alstom Polska.
Sprawdź także:
- Zrównoważona logistyka w centrum Europy – wywiad z Agnieszką Hipś, CEO CLIP Group S.A.
- Pociąg do sukcesu: studia dualne WSL i Clip Group w transporcie multimodalnym
- CLIP ogłosił przetarg na dostawę 36 nowych wagonów do transportu intermodalnego
- Rozbudowa terminalu intermodalnego Clip w Swarzędzu zakończona!
- Swarzędz: Przeładunek naczep przy użyciu stacji Lohr Railway System
Autor: Damian Malesza
Fot. CLIP