Sektorkolejowy » 13 Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2019 za nami!

13 Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2019 za nami!

pzez Patryk

Targi kolejowe TRAKO 2019

Prestiżowe wydarzenie wystawiennicze jakim są targi kolejowe TRAKO, odbyły się już po raz trzynasty w dniach 24-27 września 2019 r. w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AMBEREXPO w Gdańsku. TRAKO to spotkanie branży kolejowej, które na trwale wpisało się w krajobraz przemian, modernizacji i promocji polskiego kolejnictwa. Na największym i najbardziej prestiżowym spotkaniu przedstawicieli branży transportu szynowego w Polsce oraz drugim co do wielkości i znaczenia targów kolejowych w Europie (zaraz po Innotrans, który odbywa się w Berlinie), zaprezentowało się ponad 700 wystawców z 30 krajów. Powierzchnia wystawiennicza wyniosła 30 tysięcy metrów kwadratowych, a tory ekspozycyjne miały długość ponad tysiąca metrów. Uczestnicy TRAKO 2019 to zarówno firmy o zasięgu międzynarodowym, jaki i czołówka największych polskich firm z branży kolejowej i tramwajowej, w tym prywatni i samorządowi przewoźnicy oraz dostawcy technologii dla kolei i taboru. Przedstawiciele branży, wystawcy, eksperci, inwestorzy, producenci, inżynierowie, przedstawiciele władz państwowych i samorządowych oraz pasjonaci kolei zobaczyli zarówno pojazdy tramwajowe, kolejowe, jak i maszyny oraz urządzenia dla infrastruktury, systemy zarządzania transportem, technologie wyposażenia taboru oraz innowacyjne rozwiązania m. in. Automatyczne Systemy Ostrzegania przed nadjeżdżającym pociągiem.

Podczas TRAKO 2019 odbyło się ponad 40 wydarzeń: debat, seminariów, konferencji i prezentacji w międzynarodowym gronie, gdzie poruszane były najbardziej aktualne, priorytetowe dla branży tematy, a tytuł debaty otwierającej – Kolej 4.0 – między misją a efektywnością – trafnie oddaje ducha tych spotkań.
Na torach przy peronie Gdańsk Stadion Expo eksponowane były lokomotywy, lokomotywy z wagonami i zespoły trakcyjne wystawione przez PKP Intercity, PESA, NEWAG, PKP Cargo, PLASSER, Stadler czy Bombardier Transportation. Na szczególną uwagę zasługuje wysokowydajna podbijarka torowa Dynamic Tamping Express 09-3X firmy Plasser & Theurer, dostarczona dla Zakładu Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu – jedynej takiej maszyny na świecie. Zastosowany w podbijarce system dynamicznej stabilizacji toru umożliwia szybkie, sprawne i efektywne prowadzenie robót. Wśród nowoczesnych maszyn przed gmachem AmberExpo można było zobaczyć perełkę z Poznania. Była to rekonstrukcja historycznego składu z czasów Powstania Wielkopolskiego: wagonu silnikowego Typu I z Bergische Stahlindustrie (rocznik 1868) z wagonem doczepnym Carl Weyer (rocznik 1904).
Ciekawą częścią targów był Dzień Edukacji i Kariery – ta część była skierowana głównie do uczniów myślących o dalszych losach swojej edukacji i późniejszej ścieżki zawodowej, jak i do rodziców lub doradców zawodowych, którzy pomagają w wyborze kierunku kształcenia i pracy. W tej części mogliśmy również posłuchać o wymogach i zadaniach, które czekają nowych pracowników chcących reprezentować polskiego przewoźnika PKP Intercity.
Targi TRAKO, gdzie spotykają się przedstawiciele czołowych firm z branży kolejowej i tramwajowej, były doskonałą okazją do dyskusji, wymiany doświadczeń i nawiązania współpracy.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz