Sektorkolejowy » ZUE z najkorzystniejszą ofertą w przetargu na budowę trasy tramwaju do stacji Warszawa Zachodnia

ZUE z najkorzystniejszą ofertą w przetargu na budowę trasy tramwaju do stacji Warszawa Zachodnia

pzez Damian

Tramwaje Warszawskie ponownie wybrały najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym pn. „Budowa trasy tramwaju szybkiego od ul. Kasprzaka do Wilanowa na odcinku od Dworca Zachodniego do węzła z ul. Grójecką”. Realizacją inwestycji za 362,6 mln zł brutto ma zająć się konsorcjum firm ZUE i FABE Polska. Do podpisania kontraktu pomiędzy spółkami dojedzie po sfinalizowaniu wszystkich niezbędnych procedur formalnych.

Termin składania ofert w przetargu spółki Tramwaje Warszawskie minął w lipcu br. Wystartowało w nim 7 podmiotów, które zaoferowały ceny od ok. 345 mln zł do ok. 478 mln zł brutto. O wyborze najkorzystniejszej z nich decydowały dwa kryteria cena (95%) oraz doświadczenie kierownika budowy (5%). Budżet, jaki wtedy przewidziano na realizację inwestycji, wynosił ponad 276 mln zł. Tramwaje Warszawskie podjęły decyzję o jego zwiększeniu.

Postępowanie zostało rozstrzygnięte w październiku br. Jako najkorzystniejszą wybrano wtedy ofertę o wartości ok. 365 mln zł złożoną przez konsorcjum firm Balzola Polska i Lantania, jednak w rezultacie wniesionego odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) wybór ten został unieważniony. Decyzję tą umotywowano ujawnieniem nowych okoliczności w zakresie doświadczenia osoby skierowanej do realizacji zamówienia przez wybranego wykonawcę.

We wtorek 12 grudnia br. Tramwaje Warszawskie dokonały ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty – tym razem zwycięska okazała się złożona przez konsorcjum spółek ZUE i FABE Polska o wartości 362,6 mln zł brutto (294,8 mln zł netto), z czego udział poszczególnych przedsiębiorstw wynosi po 50%. Czas, jaki przewidziano na realizację zadania to 26 miesięcy.

Jak będzie wyglądała trasy tramwaju do stacji Warszawa Zachodnia?

Nowy odcinek trasy tramwajowej rozpocznie się od stacji Warszawa Zachodnia, gdzie powstanie przystanek podziemny, który zostanie połączony z przejściem podziemnym oraz dworcem kolejowym. Będzie przebiegała tunelem o długości ok.500 m pod parkiem Pięciu Sióstr. Następnie pomiędzy jezdniami ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. w kierunku ul. Grójeckiej – tam znajdzie się węzeł rozjazdowy pozwalający tramwajom skręcać w stronę Centrum, Okęcia bądź pojechać do pętli Banacha.

„Dzięki tej inwestycji pasażerowie będą mogli dojechać tramwajem do stacji Warszawa Zachodnia, a pod samą stacją powstanie wygodny podziemny węzeł przesiadkowy, z którego łatwo będzie można przejść na perony kolejowe i autobusowe. Czas przejazdu z Grójeckiej wyniesie około pięciu minut, a ze stacji metra Politechnika – nieco ponad kwadrans” – informują Tramwaje Warszawskie.

Więcej informacji o krakowskiej spółce ZUE można znaleźć:

O Tramwajach Warszawskich pisaliśmy m.in.:

Autor: Damian Malesza
Fot. TW

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz