Sektorkolejowy » Zakończono przebudowę automatycznej myjni pociągów na warszawskim Grochowie

Zakończono przebudowę automatycznej myjni pociągów na warszawskim Grochowie

pzez Damian

Mycie jednego zespołu trakcyjnego lub pociągu składającego się z max. dziewięciu wagonów w przebudowanej automatycznej myjni pociągów na warszawskim Grochowie potrwa zaledwie godzinę. Obiekt po modernizacji ma działać przez cały rok, bez względu na warunki atmosferyczne. W przebudowanej myjni będą obsługiwane pociągi PKP Intercity.

Jak podaje spółka kolejowa, „wyremontowany obiekt otrzymał szereg nowych usprawnień. Sercem myjni są trzy samojezdne portale ramowe, które w sposób zautomatyzowany wykonują proces czyszczenia pociągu stojącego na stanowisku. Odpowiednio zaprojektowane i zaprogramowane urządzenia można dostosować do poszczególnych rodzajów taboru – dzięki temu z myjni skorzystają zarówno klasyczne składy wagonowe, jak i elektryczne zespoły trakcyjne, m.in. ED74, ED160 i ED161”.

Po modernizacji czas mycia pociągów skrócił się trzykrotnie. Nowe urządzenia pozwalają także na mycie dachów oraz nabłyszczanie i osuszanie pojazdów. W nowej myjni na stacji postojowej Warszawa Grochów możliwe będzie również czyszczenie wnętrza pociągów.

Myjnia jest wyposażona w oczyszczalnię ścieków pracującą w obiegu zamkniętym, co pozwala na wielkokrotne wykorzystanie wody z mycia. Do mycia ma być pozyskiwana deszczówka.

Przebudowa obiektu kosztowała blisko 12 mln zł netto. W ciągu najbliższych ośmiu lat na potrzeby PKP Intercity ma powstać jeszcze siedem podobnych.

Do 2030 r. spółka zainwestuje 2,6 mld zł w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne” – podaje PKP Intercity. W 2030 r. ma dysponować 52 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi na terenie całej Polski – czytamy na stronie przewoźnika.

Autor: Agata Sumara
Fot. PKP Intercity S.A.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz