16 stycznia br. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na dokonanie koncentracji, która polega na przejęciu przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontroli nad Cargotor Sp. z o.o. (spółką w 100% zależną od PKP Cargo).
30 listopada 2021 r. podpisano list intencyjny, którego przedmiotem było wyrażenie zainteresowania podjęciem działań zmierzających do przeprowadzenia transakcji nabycia przez PKP PLK od PKP Cargo 100% udziałów w Cargotor Sp. z o.o.
„Zarówno Cargotor Sp. z o.o., jak i PKP PLK są zaangażowane w planowane inwestycje infrastrukturalne w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze na granicy Unii Europejskiej z Białorusią obejmujące modernizację infrastruktury kolejowej, a sama transakcja nabycia przez PKP PLK od PKP Cargo 100% udziałów w Cargotor Sp. z o.o. spowoduje efekt synergii w ramach realizacji ww. inwestycji” – poinformowała w komunikacie spółka PKP Cargo.
Cargotor jest strategicznym, niezależnym zarządcom infrastruktury kolejowej. Ponadto spółka zarządza:
- rejonem Przeładunkowym Małaszewicze składającego się z: ok. 180 km torów z czterema stacjami (Chotyłów, Małaszewicze, Kobylany, Bór)
- rejonami Zaborze, Wólka, Podsędków i Raniewo
- 33 punktami ekspedycyjnymi o łącznej długości 24 km torów
Więcej o rozbudowie infrastruktury w Małaszewiczach pisaliśmy TUTAJ oraz TUTAJ.
O przejęciu spółki Cargotor przez PKP PLK pisaliśmy m.in. TUTAJ oraz TUTAJ.
Autor: Damian Malesza
Fot. Materiały własne