Sektorkolejowy » Stacja Małaszewicze zostanie zmodernizowana. Wcześniej PKP PLK ma wykupić udziały w Cargotor

Stacja Małaszewicze zostanie zmodernizowana. Wcześniej PKP PLK ma wykupić udziały w Cargotor

pzez Damian

Z wykazu prac legislacyjnych i programowych rady ministrów wynika, że w bieżącym kwartale rząd ma przyjąć projekt nowelizacji ustawy pozwalającej m.in. na modernizację Parku Logistycznego Małaszewicze. Koszt przedsięwzięcia szacowany jest na 3,2 mld zł. Za projekt odpowiada Cargotor sp. z o.o., która aktualnie nie ma możliwości dysponowania środkami, jakie są potrzebne do jego realizacji.

Nowelizacja dotyczy ustawy o komercjalizacji i restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe oraz ustawy o Funduszu Kolejowym.

„Podstawowym celem projektowanej ustawy jest stworzenie ram prawnych, które stanowić będą podstawę dla realizacji inwestycji mającej na celu wykonanie projektu pn. Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze. Konieczność dokonania zmian w ww. ustawach wynika z faktu, że w obecnym stanie prawnym Cargotor, odpowiedzialna za realizację projektu, nie posiada wystarczających możliwości dysponowania środkami w wysokości pozwalającej na płynną realizację inwestycji (ok. 3,2 mld zł)” – podano w uzasadnieniu potrzeby wprowadzenia zmian ustawowych.

Po zmianach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. będzie mogła kupić 100% udziałów w Cargotor sp. z o.o. zarządzającej Małaszewiczami. Dzięki temu PKP PLK będzie posiadać całość ogólnodostępnej infrastruktury kolejowej w obszarze kolejowego przejścia granicznego Terespol–Brześć.

List intencyjny w sprawie zakupu akcji został podpisany w listopadzie 2021 r. Negocjacje mają potrwać do końca pierwszego półrocza.

Cargotor to strategiczny i niezależny zarządca infrastruktury. Zarządza Rejonem Przeładunkowym Małaszewicze obejmujący około 180 km torów wraz z czterema stacjami (Chotyłów, Małaszewicze, Kobylany, Bór), czterema rejonami (Zaborze, Wólka, Podsędków, Raniewo) oraz 33 punktami ekspedycyjnymi o długości torów wynoszącej 24 km.

Autor: Agata Sumara
Fot. cargotor.com

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz