Sektorkolejowy » Układ torowy na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze zostanie rozbudowany

Układ torowy na stacjach Biała Podlaska i Małaszewicze zostanie rozbudowany

pzez Adrian

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe poszukuje wykonawcy, który zaprojektuje i rozbuduje układ torowy na stacji Biała Podlaska i stacji Małaszewicze. Zadanie jest częścią projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce–Terespol, etap III-LCS Terespol”.

Na terenie stacji Biała Podlaska prace zostaną wykonane na długości blisko 1,8 km (od 174,770 do km 176,550), gdzie ma powstać 10 torów dodatkowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Na tej samej stacji przewidziano również budowę przejścia podziemnego dla pieszych. W Małaszewiczach natomiast zaplanowano budowę trzech dodatkowych torów.

Wybrany w przetargu wykonawca będzie odpowiedzialny zarówno za wykonanie dokumentacji projektowej, jak i realizację prac budowlanych. Czas, jaki zamawiający na to przeznaczył, to dwa lata. Oferty będą przyjmowane do 10 lutego br.

Stacje Biała Podlaska i Małaszewicze znajdują się na trasie linii kolejowej nr 2 Warszawa Zachodnia–Terespol odcinek Siedlce–Terespol w woj. lubelskim.

Małaszewicze to strategiczna polska stacja, jeśli chodzi o przeładunek towarów w transporcie międzynarodowym. Znajduje się na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku. To tzw. suchy port przeładunkowy. Właśnie tam ładunki z taboru szerokotorowego są przekładane na tabor poruszający się po normalnych torach (1435 mm). Terminal kolejowy w Małaszewiczach ma zdolności przepustowe do obsługi 17 par pociągów na dobę. Średnio dobowo odprawia się ich 14,5.

Autor: Agata Sumara
Fot. Cargotor

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz