Sektorkolejowy » Rozpoczęła się przebudowa stacji kolejowej w Oświęcimiu

Rozpoczęła się przebudowa stacji kolejowej w Oświęcimiu

pzez Adrian

Jednym z elementów modernizacji trasy kolejowej z Trzebini przez Oświęcim do Czechowic-Dziedzic jest przebudowa stacji w Oświęcimiu, obejmująca m.in. perony i przejście podziemne, do którego prowadzić będą windy. Prace w Oświęcim właśnie się rozpoczęły – ruszyły roboty związane z zabezpieczeniem terenu oraz rozbiórką sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Zmodernizowane będą trzy perony, które będą wyższe niż obecne i znacznie łatwiej będzie można z nich wsiąść do pociągu. Pojawią się także wiaty, ławki, nowe tablice informacyjne i oznakowanie. Infrastruktura ma być dostosowana do potrzeb wszystkich osób, łącznie z niepełnosprawnymi oraz podróżującymi z dziećmi czy ciężkimi bagażami. W przemieszczaniu się tych osób pomogą windy zlokalizowane przy wyjściach na perony i w nowym przejściu podziemnym. Zaplanowano również demontaż starej kładki nad torami, która zostanie zastąpiona bezkolizyjną ścieżką o długości 133 m.

Poza modernizacją elementów, z których bezpośrednio korzystają podróżni, prace skoncentrują się na wymianie torów, sieci trakcyjnej, urządzeń telekomunikacyjnych i związanych ze sterowaniem ruchem kolejowym, budowie nastawni do obsługi ruchu kolejowego. Przebudowane zostaną także drogi w rejonie stacji oraz odwodnienie.

Na trasie kolejowej między Trzebinią a Czechowicami-Dziedzicami wcześniej zmodernizowano już stacje w Chrzanowie, Chełmku, Gorzowie Chrzanowskim, Kaniowie i Dankowicach. Łącznie, po zakończeniu prac na tym odcinku (co jest przewidziane na czwarty kwartał 2023 r.) przebudowanych będzie 10 stacji i przystanków.

Prace na trasie Trzebinia–Oświęcim są wpisane w projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia–Zebrzydowice” o wartości ponad 800 mln zł netto, z czego unijne dofinansowanie wynosi ponad 686 mln zł.

Autor: Agata Sumara
Źródło zdjęcia: plk-sa.pl

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz