Sektorkolejowy » Renfe i Alstom zawarły kolejny kontrakt

Renfe i Alstom zawarły kolejny kontrakt

pzez Patryk

Hiszpański przewoźnik Renfe podpisał z firmą Alstom kolejny kontrakt na dostarczenie taboru kolejowego. Umowa dotyczy aż 152 nowych składów aglomeracyjnych. Jest to jeden z etapów modernizacji i wymiany taboru kolejowego w Hiszpanii. W ramach całej inwestycji za dostarczenie kolejnych 59 pociągów odpowiadać będzie firma Stadler. Po realizacji całego projektu tabor kolejowy Renfe wzbogaci się o 211 nowych pociągów.

Do zawarcia umowy doszło pod koniec lipca. Podpisy na dokumencie złożyli Isaías Táboas – prezes Renfe oraz Leopoldo Maestu – prezes hiszpańskiej filii Alstomu. Wartość całego kontraktu opiewa na aż 1,45 mld euro. Alstom, poza dostarczeniem nowych pociągów, odpowiedzialny będzie również za utrzymanie składów oraz dostarczanie części zamiennych przez kolejne 15 lat.

Jakie będą nowe pociągi dla Renfe?

Według danych technicznych pociągi dostarczone przez Alstom dla przewoźnika Renfe mają mieć długość 100 m i pomieszczą po 900 pasażerów. Będą to jednostki jedno- i dwupokładowe przeznaczone do obsługiwania tras metropolitalnych Cercanías. Wymiana taboru zwiększy zdolność przewoźnika na trasach obsługiwanych obecnie przy wykorzystaniu pociągów Civia (dostarczonych przez firmy Siemens i CAF) o 20%. W projekcie pociągów zastosowano innowacyjne rozwiązania, które m.in. znacznie skrócą czas wsiadania i wysiadania pasażerów. Zwiększy się też ich komfort poprzez udostępnienie przestrzeni na rowery i wózki oraz wysoko wydajnej sieci wi-fi.

Nowe składy dla Renfe mają być produkowane w fabryce firmy w miejscowości Santa Perpètua de Mogoda. To największa fabryka Alstom na Półwyspie Iberyjskim, w której obecnie pracuje około 1000 osób. Odpowiada ona za produkcję wszystkich pociągów firmy Alstom, które poruszają się po hiszpańskich torach.

Dlaczego zdecydowano się na wymianę taboru?

Przewoźnik Renfe zwraca uwagę na to, że celem wymiany taboru jest zwiększenie jego zdolności przewozowych w dużych miastach. Obecnie występują już problemy z zatorami na najbardziej uczęszczanych trasach, na przykład w tunelach Recoletos i Sol, które znajdują się w Madrycie. Przewoźnik podpisał również kontrakt z firmą Stadler, w którym zagwarantował sobie możliwość dokupienia kolejnych 120 pociągów.

Autor tekstu: Łukasz Głębocki
Źródło zdjęcia: media.contrust.pl

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz