Sektorkolejowy » Nowe zestawy piętrowe dla przewoźnika LNVG w Dolnej Saksonii

Nowe zestawy piętrowe dla przewoźnika LNVG w Dolnej Saksonii

pzez Patryk

Przewoźnik LNVG, który działa w Dolnej Saksonii, właśnie wprowadził do eksploatacji nowy zestaw piętrowych pociągów

Mowa tu o pierwszym z dwóch zamówionych składów Twindexx Vario. Wejście do eksploatacji pasażerskiej drugiego Twindexxa przewidziane jest na grudzień tego roku. Nowe pociągi są w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz rodzin z dziećmi, dla których powstały dodatkowe miejsca. To jeden z głównych atutów tego projektu.

Zestaw, który wszedł do eksploatacji, składa się z lokomotywy typu Traxx oraz pięciu wagonów przejściowych i jednego sterowniczego. W dolnej części wagonu sterowniczego urządzono specjalną strefę dla wielu pokoleń, która dedykowana jest osobom starszym o ograniczonej mobilności oraz rodzicom z wózkami dziecięcymi. W tej przestrzeni zastosowano większe odstępy między siedzeniami, dzięki czemu podróż dla tych osób będzie zdecydowanie bardziej komfortowa i łatwiejsza.

Nowy Twindexx Vario dla LNVG posiada około 700 miejsc siedzących. Zdecydowana większość z nich jest dostępna dla użytkowników z poziomu podłogi. Dodatkowo pociąg wyposażony jest w miejsca do ładowania urządzeń mobilnych oraz składane stoliki. W środkowym wagonie przygotowano również dedykowaną przestrzeń dla rowerów, którą docenią osoby używające tego środka transportu. Ta przestrzeń jest łatwo modyfikowalna i można ją rozszerzać lub zmniejszać w zależności od sezonu.

LNVG od jakiegoś czasu inwestuje w poszerzenie i modernizację taboru kolejowego. Pod koniec 2019 r. zatwierdzony został program przewoźnika, w ramach którego ma on zmodernizować w najbliższych latach 37 lokomotyw i 220 wagonów piętrowych. W tej liczbie uwzględniono również 37 wagonów sterowniczych. Jednostki we flocie przewoźnika mają średnio po około 15 lat, więc z powodzeniem mogą być dalej użytkowane. W pociągach mają pojawić się nowe siedzenia, sieć wi-fi, gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych oraz monitoring. Za prace modernizacyjne odpowiada firma Alstom.

Póki co w ramach tego programu udało się przebudować 8 wagonów i 3 lokomotywy. Zrobiono to w formie testowej, która pozwala wyznaczyć firmie właściwy kierunek dalszych działań. Cały program ma potrwać 5 lat. Przypomnijmy, że przewoźnik LNVG to operator połączeń osobowych w regionie Dolnej Saksonii. Dodatkowo jest również operatorem linii ekspresu regionalnego pomiędzy Cuxhaven i Hamburgiem.

Autor tekstu: Łukasz Głębocki
Autor zdjęcia: Jan Bury

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz