Sektorkolejowy » Railpool kupuje 27 lokomotyw Traxx do Polski, Włoch i Skandynawii

Railpool kupuje 27 lokomotyw Traxx do Polski, Włoch i Skandynawii

pzez Adrian

Railpool – jedna z wiodących europejskich firm leasingujących pojazdy szynowe i Alstom – międzynarodowy koncern zajmujący się m.in. produkcją taboru kolejowego, zawarły umowę ramową na dostawy 27 nowych lokomotyw Traxx AC3 i Traxx DC3. W opcji zapisano kolejne 15 lokomotyw.

Maszyny te zostaną wyprodukowane w dwóch fabrykach producenta – w niemieckim Kassel oraz we włoskiej miejscowości Vado Ligure. Mają być przeznaczone do użytku w Polsce, Włoszech, Norwegii i Szwecji. Ich dostawy rozpoczną się w 2024 r.

W związku z inwestycją w nowy tabor firma leasingowa przekaże dziewięć dodatkowych lokomotyw Traxx AC2 ze swojej istniejącej floty do Szwecji i Norwegii, gdzie prowadzi trzy własne zakłady – w Oslo, Göteborgu i Malmö.

Cieszymy się, że możemy szybko zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na tabor kolejowy w Szwecji i Norwegii, dostarczając więcej naszych niezawodnych lokomotyw i dodatkowo zasilając region nawet 20 nowo zbudowanymi maszynami Traxx AC3 Last Mile” – powiedział Torsten Lehnert, dyrektor generalny firmy.

Dzięki temu ostatniemu zamówieniu Railpool stał się leasingodawcą o największej jednorodnej flocie lokomotyw Traxx DC3 Last Mile we Włoszech, gdzie na swoją siedzibę w Savonie. Z kolei w Polsce na początku lutego firma świętowała oficjalne otwarcie biura w Poznaniu.

Railpool dysponuje ponad 400 pojazdami różnych producentów, posiadając jedną z najbardziej rozbudowanych i najnowocześniejszych flot do obsługi transgranicznych przewozów kolejowych w Europie. Najbardziej wydajne i nowoczesne lokomotywy we flocie to te z rodziny Bombardier Traxx oraz Siemens Vectron.

Autor: Agata Sumara
Fot. Railpool

Może Ci się spodobać

1 komentarzy

Janusz 23 lutego 2023 - 11:44

A co to ma wspólnego z Polską? Z artykułu wynika że nic. Codziennie ktoś kupuje lokomotywy w Europie i podstawia je do roboty na różnych szlakach ale to nie stanowi sensacji na miarę epoki.

Odpowiedz

Zostaw komentarz