Dwa bezkolizyjne skrzyżowania, które powstają w ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Kobyłce (woj. mazowieckie), pozwolą zwiększyć poziom bezpieczeństwa na trasie Rail Baltica oraz usprawnić ruch drogowy w mieście. 12 października rusza budowa konstrukcji tunelu drogowego pod linią kolejową z Warszawy do Białegostoku. W związku z pracami budowlanymi wystąpią utrudnienia na linii kolejowej nr 6 i 21.
Rozpoczyna się istotny etap budowy tunelu pod torami w rejonie ul. Orszagha – ciężki sprzęt będzie przygotowywał wykopy pod pierwszy odcinek przejazdu. Działania wykonywane w Kobyłce wymagają zamknięcia dwóch z czterech torów w tym rejonie. Część pociągów regionalnych będzie kursować w skróconej relacji Warszawa – Zielonka albo z pominięciem przystanków Kobyłka oraz Kobyłka Ossów. Ponadto dwa nocne pociągi zostaną zastąpione autobusami na odcinku Zielonka – Tłuszcz. Zgodnie z planem prace w obrębie torów mają trwać do stycznia 2023 r.
Trwają także prace na terenie drugiej budowy – w pobliżu przystanku kolejowego Kobyłka-Ossów. Wykonawca inwestycji zajmuje się betonowaniem konstrukcji, po której poprowadzona zostanie jezdnia. Koszt inwestycji w Kobyłce to 70,7 mln zł. Wszystkie prace mają zakończyć się w 2023 r.
Informacje o rozkładzie jazdy kolei są na bieżąco aktualizowane na stronie portalpasazera.pl oraz na stacjach i przystankach. Więcej o budowie bezkolizyjnych skrzyżowań na trasie Rail Baltica pisaliśmy m.in. TUTAJ oraz TUTAJ.
Autor: Damian Malesza
Fot. PKP PLK