Sektorkolejowy » Powypadkowy SWING został naprawiony i wraca do Szczecina z większą ilością miejsc siedzących

Powypadkowy SWING został naprawiony i wraca do Szczecina z większą ilością miejsc siedzących

pzez Adrian

Zeszłoroczny wypadek z udziałem tramwaju Pesa SWING

W Szczecinie 7 września 2021 roku doszło do wypadku z udziałem tramwaju Pesa SWING. Do zdarzenia doszło na tymczasowym rondzie przy ul. Energetyków, gdzie kierowca samochodu ciężarowego nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu tramwajowi, który realizował kurs linii nr 7. Pojazd Pesa SWING 120NaS2 o nr 811 uderzył wtedy w ciężarówkę. Uczestnicy zdarzenia nie odnieśli większych obrażeń.

„Uszkodzeniu uległa część czołowa pierwszego członu tramwaju. Absorbery, szyby – czołowa i boczne, elementy poszycia, kabina motorniczego wraz z pulpitem i urządzeniami elektronicznymi”

– mówiła Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Naprawa szczecińskiego tramwaju

SWING przechodził naprawę w Grudziądzu, gdzie znajduje się hala naprawcza. Naprawą tramwaju, która została wyceniona na 723 190 zł netto, zajęło się przedsiębiorstwo CSI INVEST Sp. z o.o. Warto dodać, że Tramwaje Szczecińskie podejmą starania, żeby koszt naprawy został pokryty z OC sprawcy zdarzenia.

W ubiegły weekend tramwaj został przewieziony do Szczecina. W zajezdni Pogodno trwa realizacja prac naprawczych i uruchomieniowych. Pesa SWING przejdzie również modernizację, w ramach której zamontowanych zostanie 9 dodatkowych miejsc siedzących. Konieczne będzie wykonanie odpowiednich testów oraz rozszerzonych badań technicznych.

„Przy okazji przymusowego postoju w zajezdni w tramwaju zamontowane zostaną dodatkowe siedzenia. Będzie to pierwszy z 22 tramwajów tego typu, w którym pojawi się 9 dodatkowych foteli dla pasażerów. Ta z pozoru mało istotna zmiana w pojeździe powoduje, że potrzebne są dodatkowe testy i rozszerzone badania techniczne. Dlatego planowany termin włączenia go do ruchu liniowego to ostatni tydzień kwietnia”

– mówiła Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Warto przypomnieć, że miasto Szczecin planowało montaż dodatkowych miejsc już od momentu kupna tramwajów typu  Pesa Swing 120NaS2, jednak z modernizacją trzeba było czekać co najmniej do roku 2021, gdyż do tego momentu obowiązywał tzw. okres trwałości projektu. Jest to czas, w którym projekt, który był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, nie może być poddawany znaczącym modyfikacjom.

Autor: Damian Malesza

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz