Sektorkolejowy » Podkarpacie: wiosną rozpocznie się modernizacja linii kolejowej z Mielca do Padwi

Podkarpacie: wiosną rozpocznie się modernizacja linii kolejowej z Mielca do Padwi

pzez Adrian

112 mln zł brutto będzie kosztować modernizacja odcinka linii kolejowej L25 z Mielca do Padwi Narodowej. Odcinek ten ma długość około 16 km. Prace modernizacyjne rozpoczną się na wiosnę, a zrealizuje je Swietelsky Rail Polska sp. z o.o.

Modernizacja linii kolejowej na odcinku Mielec–Padew Narodowa obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów, budowę wiaduktu drogowego, przebudowę stacji Chorzelów oraz przystanków w Jaślanach i Tuszowie Narodowym, przebudowę skrzyżowań kolejowo-drogowych. Prace mają się rozpocząć w marcu 2022 r. i będą trwać rok.

Jak podaje Samorząd Województwa Podkarpackiego:

To nie koniec inwestycji w powiecie mieleckim. Zadaniem innego wykonawcy, który jest wyłaniany w oddzielnym postępowaniu, będzie budowa przejścia podziemnego w Mielcu w ciągu ulic Ks. Skargi i Drzewieckiego. Nowy obiekt zastąpi trasę w poziomie szyn i zwiększy poziom bezpieczeństwa. To kolejne udogodnienie w obszarze mieleckiej stacji będzie gotowe pod koniec przyszłego roku”.

We wrześniu br. zakończyła się modernizacja odcinka kolejowego Mielec–Dębica. Roboty zostały przeprowadzone kosztem około 300 mln zł. Zadanie obejmowało m.in. przebudowę 32 km torów, remont przystanków na całej trasie, budowę peronów i przejścia podziemnego w Mielcu, montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych m.in. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie. Obecnie po zmodernizowanych torach pociągi pasażerskie jadą z prędkością 120 km/godz., a towarowe 80 km/godz. Czas przejazdu pomiędzy Mielcem a Dębicą wynosi 35 minut.

Autor: Agata Sumara
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz