Sektorkolejowy » Planowana jest budowa linii kolejowej z Lublina do Łęcznej. Ruszyły konsultacje, zaprezentowano trasy

Planowana jest budowa linii kolejowej z Lublina do Łęcznej. Ruszyły konsultacje, zaprezentowano trasy

pzez Damian

Powstały trzy warianty przebiegu planowanej linii kolejowej z Lublina do Łęcznej i Bogdanki. Jednocześnie ruszyły konsultacje z mieszkańcami.

Trwa opracowywanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych dla nowej trasy kolejowej, która ma połączyć Łęczną z Lublinem. Prowadzący do Bogdanki odcinek, według planów ma umożliwić zarówno lepszą komunikację obu miast, jak też dowożenie pracowników kopalni węgla. Nowa linia ma również służyć przewozom towarowym na potrzeby zakładów zlokalizowanych w jej sąsiedztwie. Obecnie powstają dokumenty planistyczne, które są też konsultowane przez wykonawców z samorządami, przedsiębiorcami, jak też z lokalną społecznością.

Władze województwa, które realizują Program Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej, w ramach którego ma powstać nowa linia, chcą też poznać zdanie mieszkańców w tej sprawie. Przygotowana została ankieta, której celem jest zweryfikowanie potrzeb oraz oczekiwań lokalnych społeczności.

Są w niej pytania m.in. o to, jak często podróżuje się autobusami, samochodem jak też pociągiem, jakie są główne kierunku podróży transportem publicznym oraz prywatnym, czy zamierza się korzystać z planowanego połączenia na odcinku Bogdanka – Łęczna – Lublin, oraz jak często będzie się tą linią podróżować. Należy też wskazać istotne problemy transportowe obecnie występujące w obszarze zamieszkania, oczekiwania w zakresie dostosowania infrastruktury kolejowej, a także preferowany wariant przebiegu nowej linii kolejowej.

Zaprezentowane zostały również wstępne warianty przebiegu linii. W pierwszym, będzie ona miała swój początek w Dominowie łącząc się z linią nr 7. Maksymalna prędkość ma wynosić do 80km/h, zaplanowano też 9 przystanków: Kajetanówka, Zakrzów, Łęczna Akacjowa, Łęczna Polna, Łęczna, Stara Wieś, Turowola, Puchaczów oraz Bogdanka. Kolejne warianty to początek linii w rejonie Portu Lotniczego Lublin w Świdniku.

Wariant 2 i 2a ma taki sam przebieg, różni się jedynie maksymalną prędkością pociągów, która ma wynosić do 80 km/h i do 120 km/h. Na obu ma się znaleźć 12 przystanków: Lublin Lotnisko, Trzeszkowice, Krzesimów, Ciechanki Krzesimowskie, Łęczna Szpital, Łęczna Akacjowa, Łęczna Polna, Łęczna, Stara Wieś, Turowola, Puchaczów oraz Bogdanka. Z kolei wariant trzeci to 12 przystanków w następujących lokalizacjach: Lublin Lotnisko, Mełgiew, Trzeszkowice, Krzesimów, Ciechanki Krzesimowskie, Łęczna Szpital, Łęczna Kardynała Wyszyńskiego, Łęczna, Stara Wieś, Turowola, Puchaczów oraz Bogdanka. Każdy wariant przewiduje też elektryfikację.

Źródło: Lublin112.pl

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz