Trwa wymiana blisko 40 km sieci trakcyjnej na odcinku Radom – Radzice (linia kolejowa nr 22). Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozwoli na realizowanie sprawnych przewozów pomiędzy Radomiem a Tomaszowem Mazowieckim z prędkością sięgającą 120 km/h.
Postępy prac na linii kolejowej nr 22
Realizacja prac między Radomiem a Radzicami odbywa się etapami. Aktualnie prowadzone są działania na stacji Radzice, które zapewnią wyższy poziom obsługi pasażerskiej oraz towarowej. Nad jednym torem powstały już konstrukcje wsporcze i rozwieszone przewody. Kolejny etap prac obejmuje montaż wieszaków przewodzących. Następnie wykonawca inwestycji zajmie się regulacją sieci trakcyjnej.
Zgodnie z planem w czerwcu prace obejmą stację Radom Krychnowice oraz szlak Radom Krychnowice – Radom, po czym wykonane zostaną odcinki:
- stacja Przysucha
- szlak Drzewica – Przysucha
- szlak Przysucha – Wolanów
Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., zakończenie wszystkich prac ma nastąpić w 2023 r. Koszt przedsięwzięcia to 29 mln zł netto.
Rezultaty wcześniejszych prac na linii Radom – Radzice
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., która obejmuje wymianę sieci trakcyjnej między Radomiem a Radzicami to kolejne działania na rzecz lepszych przewozów na linii kolejowej nr 22. Dotychczas spółka przeznaczyła ok. 120 mln zł na jej modernizację, dzięki czemu wzrósł poziom bezpieczeństwa na skrzyżowaniach torów i dróg, a przejazdy pociągów są szybsze i sprawniejsze. Wcześniejsze działania PKP PLK to m.in.:
- w 2020 r. za 18 mln zł zmodernizowano tor między Wolanowem, Wieniawą i Przysuchą, co zwiększyło przepustowość trasy
- wymiana płyt i nawierzchni drogi na 5 przejazdach kolejowo-drogowych m.in. w Skrzynnie oraz Skrzyńsku
- modernizacja ponad 50 km jednego toru pomiędzy Radomiem a Radzicami (w latach 2017-2018)
- przebudowa 30 przejazdów kolejowo-drogowych
- wykonanie nowej konstrukcji jednego z mostów nad Pilicą na odcinku Radzice – Tomaszów Mazowiecki
Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.