Unowocześnione pojazdy ułatwiają czynności na torach
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizowały 12 wózków motorowych typu WM-15K, które są wykorzystywane przez pracowników kolei do wykonywania bieżących zadań. Prace torowe przebiegają sprawniej dzięki m.in. zdalnie sterowanym żurawiom hydraulicznym, których zasięg został zwiększony do niemalże 8 metrów. Ponadto sprzęt, który został zamontowany na pojazdach, umożliwia sprawny załadunek i rozładunek szyn oraz materiałów sypkich. Warto dodać, że bezpieczeństwo prac torowych gwarantują np.:
- dodatkowe podpory stabilizujące
- blokada strefy pracy dźwigu, która ogranicza pole działania w trakcie działań przy czynnych torach
„Bieżące utrzymanie jak najlepszych parametrów linii kolejowych wymaga nowoczesnego sprzętu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie modernizują posiadane pojazdy i kupują nowy sprzęt. Kilkanaście lepiej doposażonych pojazdów w praktyce oznacza bardziej wydajne działania na torach, a to sprzyja utrzymaniu bezpieczeństwa i punktualności przewozów”
– mówił Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Pojazdy, które przeszły modernizację pomagają w realizacji prac zimowych. Dodatkowe wyposażenie pozwala na odśnieżanie torów.
Wózki motorowe typu WM-15K po modernizacji
Ładowność zmodernizowanych pojazdów, które mogą poruszać się z prędkością sięgającą 80 km/h wynosi 13 ton. Ponadto ulepszony system napędowy jest bardziej ekonomiczny ekologiczny. Pojazdy zostały przystosowane do potrzeb załogi. Kabina zyskała:
- wentylację
- ogrzewanie
- klimatyzację
Prace torowe, które są realizowane w nocy, ułatwia nowe oświetlenie LED. Warto dodać, że sterowanie oraz obsługa jest wygodniejsze dzięki dwóm pulpitom osobnym dla każdego z kierunków jazdy. Ponadto zaawansowany system diagnostyczny umożliwia szybkie eliminowanie awarii.
Pojazdy typu WM-15K, które przeszły modernizację pracują m.in. w województwach:
- mazowieckim
- opolskim
- podlaskim
- dolnośląskim
- śląskim
Modernizacja lokomotywy spalinowej spalinowa typu 6 Dh-1
Lokomotywa typu 6 Dh-1 w nowej odsłonie pomaga realizować zadania Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury. Pojazd jest wykorzystywany do prac z maszynami torowymi oraz wagonami do robót utrzymaniowo-naprawczych. Wykorzystane systemy oraz zamontowane urządzenia umożliwiają obecnie jednoosobową obsługę lokomotywy.







Autor: Damian Malesza
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.