Wraz z sukcesywną modernizacją taboru kolejowego narodowy przewoźnik pozbywa się starszych pojazdów. Tym razem spółka chce sprzedać 23 pojazdy zasilane trakcją elektryczną – serii EU/EP07. Zainteresowani mogą je nabyć poprzez licytację elektroniczną.
Na sprzedaż wystawiono następujące lokomotywy:
Numer pojazdu | Data produkcji | Miejsce postoju |
EP07-174 | 1971 r. | Gdynia Postojowa |
EP07-372 | 1985 r. | Gdynia Postojowa |
EP07-385 | 1985 r. | Gdynia Postojowa |
EP07-400 | 1986 r. | Gdynia Postojowa |
EP07-401 | 1986 r. | Gdynia Postojowa |
EP07-422 | 1986 r. | Gdynia Postojowa |
EP07-448 | 1987 r. | Gdynia Postojowa |
EP07-482 | 1988 r. | Gdynia Postojowa |
EP07-229 | 1973 r. | Gdynia Postojowa |
EU07-501 | 1988 r. | Gdynia Postojowa |
EU07-508 | 1989 r. | Gdynia Postojowa |
EU07-491 | 1988 r. | Gdynia Postojowa |
EP07-330 | 1984 r. | Gdynia Postojowa |
EU07-485 | 1988 r. | Gdynia Postojowa |
EU07-519 | 1989 r. | Gdynia Postojowa |
EP07-318 | 1984 r. | Gdynia Postojowa |
EU07-498 | 1988 r. | Gdynia Postojowa |
EU07-326 | 1984 r. | Remtrak Opole |
EU07-446 | 1987 r. | Remtrak Opole |
EU07-511 | 1989 r. | Remtrak Opole |
EU07-488 | 1988 r. | Remtrak Opole |
EU07-497 | 1988 r. | Remtrak Opole |
EU07-529 | 1990 r. | Wrocław |
Osoby zainteresowane kupnem pojazdów serii EU/EP07 od narodowego przewoźnika muszą wpłacić wadium w wysokości 100 tys. zł. Termin składania wniosków o dopuszczenie do licytacji elektronicznej mija 29 lutego br. o godz. 1500. Szczegółowe informacje są dostępne TUTAJ.
O lokomotywach serii EU/EP07
Pojazdy serii EU07 należą do grona jednych z najpopularniejszych w Polsce normalnotorowych lokomotyw wykorzystujących trakcję elektryczną przeznaczonych do realizacji przewozów pasażerskich. Były produkowane na angielskiej licencji English Electric w oparciu o dokumentację lokomotywy EU06 we wrocławskich zakładach Pafawag oraz przez fabrykę Hipolita Cegielskiego z Poznania.
Lokomotywy serii EP07 powstały na podstawie przebudowanych pojazdów EU07. Modernizacją zajmowały się m.in. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego (ZNTK) z Oleśnicy czy też Mińska Mazowieckiego.
Więcej informacji o PKP Intercity można znaleźć m.in.:
- Historyczny kontrakt PKP Intercity i NEWAG na zakup 63 nowych lokomotyw wielosystemowych
- PKP Intercity podsumowuje rok 2023. Wynik finansowy na plusie
- Remtrak wykona modernizację kolejnych 45 wagonów Combo dla PKP Intercity
Autor: Damian Malesza
Fot. Sektorkolejowy