Sektorkolejowy » PKP Intercity wystawia na sprzedaż 23 lokomotywy elektryczne serii EU/EP07

PKP Intercity wystawia na sprzedaż 23 lokomotywy elektryczne serii EU/EP07

pzez Damian

Wraz z sukcesywną modernizacją taboru kolejowego narodowy przewoźnik pozbywa się starszych pojazdów. Tym razem spółka chce sprzedać 23 pojazdy zasilane trakcją elektryczną – serii EU/EP07. Zainteresowani mogą je nabyć poprzez licytację elektroniczną.

Na sprzedaż wystawiono następujące lokomotywy:

Numer pojazduData produkcjiMiejsce postoju
EP07-1741971 r.Gdynia Postojowa
EP07-3721985 r.Gdynia Postojowa
EP07-3851985 r.Gdynia Postojowa
EP07-4001986 r.Gdynia Postojowa
EP07-4011986 r.Gdynia Postojowa
EP07-4221986 r.Gdynia Postojowa
EP07-4481987 r.Gdynia Postojowa
EP07-4821988 r.Gdynia Postojowa
EP07-2291973 r.Gdynia Postojowa
EU07-5011988 r.Gdynia Postojowa
EU07-5081989 r.Gdynia Postojowa
EU07-4911988 r.Gdynia Postojowa
EP07-3301984 r.Gdynia Postojowa
EU07-4851988 r.Gdynia Postojowa
EU07-5191989 r.Gdynia Postojowa
EP07-3181984 r.Gdynia Postojowa
EU07-4981988 r.Gdynia Postojowa
EU07-3261984 r.Remtrak Opole
EU07-4461987 r.Remtrak Opole
EU07-5111989 r.Remtrak Opole
EU07-4881988 r.Remtrak Opole
EU07-4971988 r.Remtrak Opole
EU07-5291990 r.Wrocław


Osoby zainteresowane kupnem pojazdów serii EU/EP07 od narodowego przewoźnika muszą wpłacić wadium w wysokości 100 tys. zł. Termin składania wniosków o dopuszczenie do licytacji elektronicznej mija 29 lutego br. o godz. 1500. Szczegółowe informacje są dostępne TUTAJ.

O lokomotywach serii EU/EP07

Pojazdy serii EU07 należą do grona jednych z najpopularniejszych w Polsce normalnotorowych lokomotyw wykorzystujących trakcję elektryczną przeznaczonych do realizacji przewozów pasażerskich. Były produkowane na angielskiej licencji English Electric w oparciu o dokumentację lokomotywy EU06 we wrocławskich zakładach Pafawag oraz przez fabrykę Hipolita Cegielskiego z Poznania.

Lokomotywy serii EP07 powstały na podstawie przebudowanych pojazdów EU07. Modernizacją zajmowały się m.in. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego (ZNTK) z Oleśnicy czy też Mińska Mazowieckiego.

Więcej informacji o PKP Intercity można znaleźć m.in.:

Autor: Damian Malesza
Fot. Sektorkolejowy

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz