Dyskusje o przejęciu 100% akcji spółki Cargotor przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA są prowadzone już od kilku lat. W ubiegłym tygodniu o sprawie przypomniał wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej – Piotr Malepszak.
Jak tłumaczy Piotr Malepszak, kwestia zakupu Cargotoru – spółki zależnej w 100% od PKP Cargo ma zostać wyjaśniona w najbliższych tygodniach. Warto przypomnieć, że w listopadzie 2021 r. spółka podpisała z PKP PLK list intencyjny w sprawie przejęcia udziałów.
Spółka PKP Cargo podpisała z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. list intencyjny, którego przedmiotem jest wyrażenie zainteresowania przez PKP Cargo i PKP PLK podjęcia działań zmierzających do przeprowadzenia transakcji nabycia przez PKP PLK od PKP Cargo 100% udziałów w Cargotor sp. z o.o. – informowała wtedy w komunikacie spółka PKP Cargo.
Miesiąc później padły deklaracje, iż negocjacje w tej sprawie zakończą się najpóźniej w czerwcu 2022 r., jednak transakcja nie została sfinalizowana w podanym terminie.
W styczniu 2023 r. prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał zgodę na tzw. na dokonanie koncentracji, która miała polegać na przejęciu kontroli nad Cargotorem przez PKP PLK.
Piotr Malepszak pytany o przyszłość spółki Cargotor informuje, że celem Resortu Infrastruktury jest finalizacja całego przedsięwzięcia.
Nowy zarząd PKP PLK analizuje kwoty zakupu. Jest rozbieżność, jest inna wycena i PKP Cargo, właściciel Cargotoru chce większej kwoty. Chcemy to w najbliższych tygodniach wyjaśnić – dodaje.
Należy przypomnieć, że spółka Cargotor zarządza dynamicznie rozwijającym się Rejonem Przeładunkowym Małaszewicze o bardzo dużym potencjale.
Sprawdź również:
- Modernizacja Rejonu Przeładunkowego Małaszewicze kluczowym projektem dla Polski
- UOKiK zgodził się na zakup przez PKP PLK spółki Cargotor. Transakcja ma ułatwić rozbudowę Małaszewicz
- Stacja Małaszewicze zostanie zmodernizowana. Wcześniej PKP PLK ma wykupić udziały w Cargotor
- Wniosek o dotację unijną na rozbudowę infrastruktury w Małaszewiczach złożony
- Spółka kolejowa chce kupić Cargotor. List intencyjny podpisany
Autor: Damian Malesza
Fot. Cargotour