Sektorkolejowy » Lepsze warunki podróży pociągiem z Łodzi do Kutna

Lepsze warunki podróży pociągiem z Łodzi do Kutna

pzez Damian

Liczne ulepszenia połączenia kolejowego pomiędzy Łodzią a Kutnem. Wyższy poziom bezpieczeństwa oraz lepsze warunki podróży. Trasa przeszła modernizację. Przebudowa objęła m.in.:

  • około 70 km torów kolejowych
  • sieć trakcyjną
  • remont 7 wiaduktów
  • remont 10 mostów
  • wymianę ponad 70 rozjazdów

Pojawią się również specjalne urządzenia przeznaczone do sterowania ruchem kolejowym. Przebudowane ma zostać także 27 przejazdów drogowo-kolejowych. O rezultatach inwestycji na rzecz kolei w województwie łódzkim mówił Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.:

„Efektem inwestycji  prowadzonych na linii Łódź – Kutno jest poprawa dostępu i zwiększenie atrakcyjność kolei w województwie łódzkim. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wykorzystują możliwości oraz środki unijne i budżetowe, by rozwój połączeń kolejowych i transport towarów koleją stawały się coraz bardziej efektywne”.

Dzięki inwestycji przejazdy będą trwały krócej oraz zwiększy się dostęp do kolei.

Nowa odsłona peronów

Podróżni skorzystają z wygodniejszych peronów, które znajdują się na stacjach w Łęczycy i Ozorkowie oraz na przystankach: Zgierz Północ, Sierpów. Nowe perony są wyższe oraz lepiej oświetlone. Ponadto zostały wyposażone w nowe nagłośnienie, wiaty oraz ławki. Perony zyskały nowe oznakowanie oraz stojaki na rowery. W trosce o osoby, których poruszanie się jest ograniczone, ułożono specjalną nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi. Pojawiła się również pochylnia. Ponadto na przystanku Zgierz północy pojawiła się nowa mijanka, która pozwoli zwiększyć przepustowość na trasie. W Zgierzu funkcjonuje także nowe Lokalne Centrum Sterowania.

Fot. plk-sa.pl

Usprawnienia na stacji w Zgierzu oraz na stacji Łódź Żabieniec

Podróżni, którzy znajdą się na stacji kolejowej w Zgierzu, mogą korzystać z nowego przejścia podziemnego, do którego dostęp ułatwiają windy oraz z trzech nowych peronów. Z kolei na stacji Łódź Żabieniec pojawiły się dwa nowe perony, przejście podziemne zostało odnowione, a dostęp do niego ułatwiają nowe windy. Ponadto w dniu 23 grudnia 2021 roku uruchomiono ponownie regionalne pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, a od stycznia 2022 roku mają się pojawić nowe połączenia dalekobieżne np. do Zakopanego, Gdyni czy też Bydgoszczy.

Koszty prac modernizacyjnych

W celu poprawienia warunków podróży pomiędzy Kutnem a Łodzią modernizacje przeszły trzy odcinki linii kolejowych:

  • Ozorków – Łęczyca – koszt modernizacji odcinka wyniósł około 129,5 mln zł netto, źródło finansowania to środki budżetowe
  • Łódź Kaliska – Zgierz – koszt modernizacji odcinka wyniósł około 229 mln zł netto, źródło finansowania to środki budżetowe
  • Zgierz – Ozorków – koszt modernizacji odcinka wyniósł około 172,8 mln netto, modernizacja była współfinansowana ze środków RPO woj. łódzkiego w 85%
Fot. plk-sa.pl

Autor: Damian Malesza
Fot. Jan Bury

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz