Sektorkolejowy » Koleje Mazowieckie: Piętrowe wagony pojadą na naprawy P4 do spółki Pesa Mińsk Mazowiecki

Koleje Mazowieckie: Piętrowe wagony pojadą na naprawy P4 do spółki Pesa Mińsk Mazowiecki

pzez Damian

We wtorek 28 marca br. Koleje Mazowieckie podpisały umowę z Pesą Mińsk Mazowiecki na wykonanie napraw w poziomie utrzymania P4 20 wagonów środkowych typu 416B oraz 2 wagonów sterowniczych typu 316B (Sundeck). Kontrakt o wartości 32 mln zł brutto ma zostać zrealizowany do końca 2024 r.

„Jest to pierwsza umowa na naprawy w poziomie utrzymania P4 naszych 22 wagonów piętrowych Pesa Sundeck. Są to także pierwsze wagony piętrowe nowej generacji wyprodukowane w Polsce. Zostały one wdrożone do eksploatacji na przełomie 2015 i 2016 r. obsługując połączenia przyśpieszone m.in. do Radomia, Skierniewic i Łukowa” – zaznaczył Robert Stępień, prezes zarządu, dyrektor generalny Kolei Mazowieckich.

O naprawach P4 wagonów piętrowych

Interwał wykonywania napraw w poziomie utrzymania P4 wagonów piętrowych wynosi maksymalnie 8 lat lub po przejechaniu 1 440 000 km. Zakres czynności utrzymaniowych obejmuje m.in. wymianę amortyzatorów i elementów wyposażenia wnętrza, sprawdzenie zespołów układu biegowego oraz układu hamulcowego, a także pomiary. Podczas całego procesu wymieniane będą także tarcze hamulcowe i koła monoblokowe. Ponadto przeprowadzone zostaną naprawy innych podzespołów, które są konieczne do uzyskania wymaganego stanu technicznego określonego w przepisach i warunkach technicznego odbioru.

„Wagony Pesa Sundeck uzupełniły flotę wagonów dwupokładowych Kolei Mazowieckich. Pierwszą inwestycją tego typu był zakup przez Samorząd Województwa Mazowieckiego 37 sztuk wagonów piętrowych od Bombardiera (26 szt. środkowych i 11 szt. sterowniczych). Trzy lata później, czyli w 2011 r. Spółka zakupiła 11 szt. lokomotyw EU 47 TRAXX, dzięki którym jako pierwszy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce uruchomił pociągi w systemie push-pull” – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

Warto przypomnieć, że w 2014 r. Koleje Mazowieckie podpisały umowę z bydgoską Pesą na zakup 22. wagonów piętrowych Pesa Sundeck i 2 lokomotyw elektrycznych Gama. Wartość kontraktu wynosiła ok. 61 mln €.

„Podpisana dziś umowa na naprawę 22 wagonów piętrowych z rodziny Sundeck jest drugim dużym kontraktem zawartym ze Spółką Koleje Mazowieckie – KM w tym roku.  Jego realizacja wymaga odpowiednich kompetencji, zaplecza technicznego oraz zdolności produkcyjnych, które PESA Mińsk Mazowiecki posiada. Koleje Mazowieckie są jednym z naszych kluczowych Klientów, z którym współpraca przekłada się na wysoką jakość wykonanych napraw i zadowolenie podróżnych”  – podkreślał Jacek Bilski, prezes zarządu Pesa Mińsk Mazowiecki SA.

„Konsorcjum, które tworzymy w ramach jednej grupy kapitałowej, pozwala nam na budowanie przewagi konkurencyjnej i bycie liderem na rynku polskim w obszarze napraw i modernizacji pojazdów szynowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić kompleksową i profesjonalną obsługę, spełniając wymagania jakościowe klienta” – powiedział Jacek Grabarczyk, członek zarządu Pesa Mińsk Mazowiecki SA.

O spółce Pesa Mińsk Mazowiecki pisaliśmy m.in. TUTAJ oraz TUTAJ.

Autor: Damian Malesza

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz