Przetarg na budowę nowego przystanku ogłoszony
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg, który dotyczy budowy nowego przystanku kolejowego w miejscowości Białężyce. Jest to niewielka miejscowość nieopodal Wrześni. Białężyce zamieszkuje kilkuset mieszkańców, natomiast należy podkreślić, iż mieści się tam duży zakład produkcyjny – fabryka marki Volkswagen. Warto dodać, że jest to jeden z największych w Polsce zakładów tego typu. Inwestycja, której koszt wyniesie około 5 mln zł, będzie zrealizowana w ramach: „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”. Nowy przystanek ma ułatwić podróżowanie koleją pracownikom fabryki oraz mieszkańcom miejscowości Białężyce. Ponadto inwestycja ma zwiększyć atrakcyjność regionu w oczach potencjalnych inwestorów. Zgodnie z planem użytkownicy kolei mają skorzystać z nowego przystanku kolejowego w Białężycach w roku 2023.
Lepsza dostępność kolei pomiędzy Chojnicami a Oleśnicą
Dostęp do kolei dla podróżujących ma zostać zwiększony nie tylko za pomocą nowego przystanku kolejowego w Białężycach. W Obłaczkowie pasażerowie mają skorzystać z dwóch nowych, wysokich peronów, które umożliwią wygodne wysiadanie oraz wsiadanie do pociągów. Ponadto wygodniejsze podróże ma zapewnić nowe wyposażenie peronów tj.:
- wiaty
- ławki
- gabloty informacyjne
- ścieżki naprowadzające, które ułatwią podróżowanie osobom niedowidzącym i niewidomym
- antypoślizgowa nawierzchnia
- specjalne pochylnie, które ułatwią podróżowanie osobom, których przemieszczanie się jest ograniczone
- czytelne oznakowanie
Przebudowa peronów w kilku lokalizacjach
Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., bardziej komfortowe podróże koleją mają zapewnić również prace modernizacyjne w Książnie, Orzechowie oraz Miłosławiu (linia kolejowa nr 281). Zakres prac ma obejmować przebudowę peronów w tych miejscowościach, które także zyskają nowe wyposażenie oraz rozwiązania, które znacznie ułatwią przemieszczanie się.
O inwestycjach realizowanych w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025” pisaliśmy m.in. TUTAJ, TUTAJ oraz TUTAJ.
Autor: Damian Malesza
Fot. Jan Bury