Sektorkolejowy » Zasadnicze prace na trasie Przemyśl – Malhowice – granica państwa zakończone. Koszt modernizacji to 47 mln zł

Zasadnicze prace na trasie Przemyśl – Malhowice – granica państwa zakończone. Koszt modernizacji to 47 mln zł

pzez Adrian

Prace na 12-kilometrowym odcinku trasy z Przemyśla do Malhowic i granicy z Ukrainą były realizowane przez Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Kraków sp. z o.o. Przeprowadzony remont umożliwia reaktywowanie po 28 latach przerwy połączeń pasażerskich na linii kolejowej nr 102 (Przemyśl – Malhowice – granica państwa).

Linia kolejowa nr 102 prowadzi z Przemyśla do Malhowic i granicy polsko-ukraińskiej. Długość remontowanego odcinka wynosi 12 km. Linia jest wykorzystywana do wstawiania wagonów i lokomotyw na tory odstawcze na stacji Przemyśl Bakończyce. Przeprowadzony remont umożliwia wykorzystania trasy w komunikacji do przejścia kolejowego z Ukrainą. Warto przypomnieć, że ruch pasażerski na trasie Przemyśl – Malhowice – granica państwa był prowadzony do 1994 r. Po uzyskaniu wszystkich wymaganych odbiorów przewoźnicy będą mogli planować uruchamianie połączeń pasażerskich.

Co zmieniło się na odcinku Przemyśl – Malhowice – granica państwa?

W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wymieniono tory i rozjazdy na odcinku o długości 12 km. Wykonano także remont peronów na stacji Pikulice oraz na przystankach Hermanowice i Malhowice. Ponadto zmodernizowano: 9 przejazdów kolejowo-drogowych w miejscowościach: Przemyśl, Pikulice, Nehrybka, Hermanowice, Malhowice; 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mostów stalowych oraz 11 przepustów. Wykonane prace pozwolą przywrócić przejezdność trasy z maksymalną prędkością 60 km/h.

Przedsięwzięcie PKP PLK za 47 mln zł netto było realizowane przez Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Kraków sp. z o.o. Działania są finansowane ze środków spółki.

Autor: Damian Malesza
Fot. PKP PLK

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz