Sektorkolejowy » Wrocławskie tramwaje w godzinach szczytu najwolniejsze w Polsce

Wrocławskie tramwaje w godzinach szczytu najwolniejsze w Polsce

pzez Adrian

Wrocławskie tramwaje godzinach szczytu są najwolniejsze w Polsce i to drugi rok z rzędu. Miejscy aktywiści apelują o zmiany. MPK Wrocław odpowiada – infrastruktura w mieście jest skomplikowana, a tramwaje w wielu miejscach muszą zwalniać.

Tramwaj linii 18 symbolicznie otrzymał im. żółwia Franklina. To happening aktywistów z Akcji Miasto.

– Znajdujemy się w miejscu symbolicznym, jeśli chodzi o tramwaje wrocławskie – tu jeździ 18, czyli jedna z najwolniejszych linii w Polsce, wynika to z tego, że wielokrotnie skręca, zatrzymuje się podwójnie na niektórych przystankach, co dodatkowo powoduje utratę kolejnych minut – mówi Miłosz Cichuta z Akcji Miasto.

Według raportu portalu „Puls Gdańska” Wrocław zajmuje trzecie miejsce od końca pod względem prędkości tramwajów ogółem. W godzinach szczytu wrocławskie pojazdy jeżdżą najwolniej w kraju. Średnia prędkość to 16,2 km/h.

– Te miasta, które są w szczycie rankingu, czyli Bydgoszcz, Poznań mają szybkie tramwaje, nie zatrzymują się na skrzyżowaniach, mają pełen priorytet, oczywiście nie wszędzie, ale dzięki temu ta prędkość jest wyższa – mówi Krzysztof Kalkowski z portalu „Puls Gdańska”.

Wrocław ma skomplikowaną infrastrukturę – odpowiadają przedstawiciele miejskiego przedsiębiorstwo komunikacyjnego we Wrocławiu. To czy tramwaje są najwolniejsze – to pojęcie względne.

– Wystarczy spojrzeć na centrum miasta i można zobaczyć ile mamy skrzyżowań, rozjazdów, na których tramwaj musi zatrzymywać się, zwalniać, czy ilość przystanków, to wpływa na średnią prędkość, a jak zbadamy na odcinkach prostych, to już nie jest tak niska, nie wypada tak źle – tłumaczy Damian Talaga, dyrektor ds. infrastruktury MPK Wrocław.

Miejscy aktywiści postulują o przyspieszenie tramwajów, by transport zbiorowy stał się atrakcyjniejszy dla pasażerów.

– My od lat mówimy konsekwentnie, dajemy rozwiązania na stół, mówimy, że kluczowy jest priorytet w sygnalizacji, że tramwaje nie mogą tak długo stać na czerwonym w centrum miasta gdzie pasażerów jest najwięcej – mówi Jakub Nowotarski z Akcji Miasto.

Magistrat odpowiada – tramwaje we Wrocławiu mają priorytet na skrzyżowaniach, a tam, gdzie to możliwe priorytet mają także autobusy komunikacji miejskiej.

Źródło: Fakty TVP3 Wrocław
Fot. MPK Wrocław

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz