Ze względu na fakt, iż terminal intermodalny Monachium-Riem osiągnął maksymalną przepustowość i nie może być dalej rozbudowywany, firma DB Netze rozpoczęła budowę drugiego terminalu w stolicy Bawarii na terenie istniejącej stacji rozrządowej.
Po przeanalizowaniu kilku opcji, firmy DB Netze wraz z DB Cargo AG oraz Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße mbH (DUSS) podjęły decyzję o budowie nowego obiektu przeładunkowego dla transportu kombinowanego w rejonie stacji rozrządowej Munich Nord.
Będą to dwa moduły składające się z 8 torów przeładunkowych przystosowanych do obsługi pociągów o długości 740 m. 6 suwnic bramowych (po 3 na moduł) zapewni zdolność przeładunkową. Powstanie 50 nowych miejsc pracy. Po uruchomieniu nowego terminalu całkowita zdolność przeładunkowa w Monachium wzrośnie do 534 tys. jednostek rocznie.
Stacja rozrządowa w Monachium Nord została oddana do użytku w 1991 r. Jest jednyn z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Niemczech. Znajduje się w dzielnicach Moosach i Feldmoching-Hasenbergl.
Autor: Lubomir Cech
Źródło: railmarket.com
Fot. DB Netze