Sektorkolejowy » Warszawa Zachodnia – intensywne prace, zmiany dojść na perony [Zdjęcia]

Warszawa Zachodnia – intensywne prace, zmiany dojść na perony [Zdjęcia]

pzez Damian

Podróżni korzystają ze stacji Warszawa Zachodnia. Od 11 grudnia zmieni się organizacja dojść. Informacje o zmianach podawane są w komunikatach głosowych i wizualnych.  Prace obejmą perony 4 i 3. Kontynuowana jest budowa wiaduktów kolejowych i przejścia podziemnego. Największa inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie to projekt za ok. 2 mld zł, netto, który ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.

Pomimo największej w historii przebudowy stacji i ograniczenia czynnych torów ruch pociągów i obsługa podróżnych na stacji Warszawa Zachodnia są utrzymane. Od 11 grudnia wykonawca rozszerza front robót o perony 4 oraz 3, które zostaną zamknięte. Zacznie się ich rozbiórka, demontaż wiat, sieci trakcyjnej, torów. W miejscu peronów 5, 4 i 3 na betonowej płycie będą nowe perony. Pod płytą wykonawca usunie grunt i będzie budował przejście podziemne, które połączy wszystkie perony. Przyjęta technologia robót pozwoli jak najszybciej udostępnić podróżnym nowe perony.

Prace na peronach 4 i 3 wymagają zmian w komunikacji od strony Al. Jerozolimskich. W dojściu do peronów 1-2 oraz 6-9, podróżni będą korzystać z kładki, na którą wejście będzie z placu przy budynku dworca (obok biurowców West Station). Dojście od dworca do peronów 1-2 będzie zapewniał również dotychczasowy tunel. Wykonawca zapewnia oznakowanie oraz szczegółowe informacje o organizacji ruchu.

Prace na stacji zostały zaplanowane w rozkładzie jazdy. Od 11 grudnia część pociągów kursujących przez Warszawę Zachodnią będzie jeździć przez stację Warszawa Gdańska. Niektóre składy pociągów regionalnych i aglomeracyjnych zostaną skierowane przez Warszawę Centralną, zostaną skrócone lub odwołane.

Pasażerów prosimy o sprawdzenie przed podróżą rozkładu jazdy pociągów. Szczegóły dostępne są na stronie i w aplikacji portalpasazera.pl oraz na stronach przewoźników.

Od 19 grudnia wykonawca przystąpi do prac w pobliżu przystanku Warszawa Ochota. Budowany będzie łącznik pomiędzy podmiejską linią średnicową a dalekobieżną linią średnicową. Rozwiązanie to usprawni planowanie i ruch pociągów podczas dalszych etapów robót oraz zwiększy możliwości organizacji ruchu po zakończeniu inwestycji. Prace – w uzgodnieniu z przewoźnikami – zaplanowano do 8 stycznia. W tym czasie nastąpią zmiany w komunikacji. Połączenia w obu kierunkach na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia będą po jednym torze. Część pociągów regionalnych i aglomeracyjnych zostanie skrócona lub odwołana. Niektóre kursy zostaną skierowane przez Warszawę Centralną.

Prace na górze i pod ziemią

Kończy się podłączanie urządzeń sterowania ruchem w nowym budynku lokalnego centrum sterowania (LCS) na stacji Warszawa Zachodnia i w budynku nastawni Warszawa Włochy. Po zakończeniu wszystkich prac ruch prowadzony będzie za pomocą komputerowych urządzeń sterowania, które pozwolą na szybszą odprawę pociągów i zwiększą poziom bezpieczeństwa.

Od zachodniej strony stacji zbudowane są trzy kilkusetmetrowe wiadukty kolejowe. Układane są tory, rozjazdy i rozwieszana jest sieć trakcyjna. Nowe rozwiązanie usprawni podróże koleją w aglomeracji warszawskiej. Będzie połączenie pociągiem z Radomia m.in. w stronę przystanków Warszawa Koło i Młynów na linii obwodowej.

Poniżej poziomu stacji w tunelu dla pieszych między peronem nr 9 a peronem nr 6 kładzione są posadzki i wykańczane ściany. Powstają konstrukcje pod schody ruchome i windy. Wykonawca montuje instalacje energetyczne. Prowadzone są prace związane z systemem kanalizacji oraz odwodnienia.

Jaka będzie Warszawa Zachodnia?

Warszawa Zachodnia zmienia się i zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowywane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, około 36 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.

Źródło: informacja prasowa

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz