W Warszawie postępuje eliminowanie kolizyjnych przejazdów kolejowo-drogowych. W najnowszym przetargu na budowę tunelu pod linią nr 2 w dzielnicy Rembertów zgłosiło się dwóch oferentów. Inwestycja ma znacząco poprawić komunikację między Starym a Nowym Rembertowem oraz zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym.
Dzisiejsze otwarcie ofert w przetargu na budowę tunelu w ul. Marsa to ważny etap w realizacji drugiej tego typu inwestycji na terenie dzielnicy Rembertów – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Szczegóły ofert przetargowych
W postępowaniu zgłosiły się dwie firmy wykonawcze. Budimex przedstawił ofertę opiewającą na kwotę blisko 154,6 mln zł, natomiast Intop zaproponował realizację zadania za ok. 134,7 mln zł. Obecnie trwa szczegółowa weryfikacja złożonych dokumentów przetargowych. Zwycięski oferent będzie miał 29 miesięcy na ukończenie wszystkich prac od momentu podpisania umowy.
O warszawskiej inwestycji
Projekt przewiduje budowę nowoczesnego tunelu drogowego wraz z dwupasmową jezdnią. Inwestycja rozpocznie się przy skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, gdzie zaplanowano budowę ronda. Tunel będzie przebiegał pod torami kolejowymi i ul. Cyrulików, a jego wylot znajdzie się w al. Chruściela „Montera” w pobliżu ul. Strażackiej.

Szczególną uwagę poświęcono integracji różnych form transportu – w tunelu przewidziano lokalizację przystanków autobusowych, które zostaną połączone przejściami podziemnymi z peronem kolejowym. Na skrzyżowaniu ul. Cyrulików z al. Chruściela „Montera” powstanie dodatkowe rondo usprawniające ruch.
Przedsięwzięcie będzie realizowane wspólnie przez Miasto st. Warszawę – Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA (PKP PLK).
Kompleksowa przebudowa układu komunikacyjnego
Poza samym tunelem, inwestycja obejmuje gruntowną modernizację okolicznego układu drogowego. W ramach projektu powstanie nowa ul. Pociskowa, a także zmodernizowane zostaną przyległe ulice. Ul. Bellony oraz Marsa na określonych odcinkach staną się jednokierunkowe z dopuszczonym ruchem rowerowym. Ul. Pociskowa zyska nowe połączenie z ul. Ilskiego oraz infrastrukturę pieszą.
Realizacja tunelu w Rembertowie wpisuje się w szerszy program eliminacji kolizyjnych przejazdów kolejowych w Warszawie. Równolegle trwa budowa wiaduktu w ul. Chełmżyńskiej, którego ukończenie planowane jest na koniec 2025 r. W dzielnicy Wesoła powstanie natomiast tunel w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku.
Autor: Damian Malesza
Fot. SektorKolejowy, SZRM Warszawa
Sprawdź również: