Sektorkolejowy » PKP PLK nie zgadza się na zmianę terminu zakończenia budowy tunelu pod Łodzią

PKP PLK nie zgadza się na zmianę terminu zakończenia budowy tunelu pod Łodzią

pzez Damian

Budowa tunelu średnicowego w Łodzi, kluczowej inwestycji dla kolejowego układu komunikacyjnego w Polsce, może napotkać kolejne opóźnienia. Mimo że wykonawca zgłosił wniosek o przedłużenie terminu zakończenia prac, PKP Polskie Linie Kolejowe stanowczo odrzuciły tę propozycję.

Minister infrastruktury Dariusz Klimczak podczas konferencji w Łodzi 13 lutego stwierdził, że PKP PLK nie akceptuje obecnie przedstawionego harmonogramu i oczekuje innego rodzaju dokumentacji.

PKP PLK nie widzi uzasadnienia w złożonym harmonogramie, oczekuje innego rodzaju harmonogramu i nie zgadza się na wydłużenie o rok aktualnie obowiązującego harmonogramu zakończenia prac na budowie przy tunelu średnicowym.

Postulowane zmiany zapisów umowy są obecnie rozpatrywane przez Polskie Linie Kolejowe. Ze wstępnej analizy wynika, że materiały przekazane przez wykonawcę wraz z propozycją aneksu terminowego nie dowodzą możliwości wydłużenia terminu kontraktu. Wydaje się, że wykonawca będzie zobowiązany do uzupełnienia dokumentacji, aby rzetelnie uzasadnić przedstawione zmiany. Nasze ostateczne stanowisko przekażemy po dogłębnym przeanalizowaniu wniosku. Należy podkreślić, że na podstawie umowy między PLK i PBDiM, zarówno zamawiający (inwestor), jak i wykonawca mogą dochodzić swoich roszczeń – przekazał Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych dla tulodz.pl

Tunel średnicowy drążony jest przez tarczę TBM Katarzyna, która obecnie od około sześciu miesięcy pozostaje unieruchomiona. Wcześniej planowano wznowienie prac w marcu 2025 roku, ale obecnie mówi się o maju 2025 roku jako nowym terminie uruchomienia maszyny.

Zakończenie budowy podziemnego połączenia między Dworcem Fabrycznym a stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec zależy od postępów drążenia tunelu dwutorowego przez TBM Katarzynę. Obecnie wykonawca prowadzi prace niezbędne do realizacji przed wznowieniem pracy przez tarczę TBM. Zgodnie z deklaracjami wykonawcy Katarzyna zacznie znów drążyć w połowie maja 2025 r. Bezwzględnie oczekujemy od wykonawcy dotrzymania deklarowanych terminów – mówi przedstawiciel PKP Polskich Linii Kolejowych.

Tarcza TBM Katarzyna, drążąca tunel średnicowy, pozostaje unieruchomiona od około sześciu miesięcy. Początkowo planowano wznowienie prac w marcu 2025 roku, jednak obecnie jako nowy termin uruchomienia maszyny wskazuje się maj 2025 roku.

Zakończenie budowy podziemnego połączenia między Dworcem Fabrycznym a stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec zależy od postępów drążenia tunelu dwutorowego przez TBM Katarzynę. Obecnie wykonawca prowadzi prace niezbędne do realizacji przed wznowieniem pracy przez tarczę TBM. Zgodnie z deklaracjami wykonawcy Katarzyna zacznie znów drążyć w połowie maja 2025 r. Bezwzględnie oczekujemy od wykonawcy dotrzymania deklarowanych terminów – mówi przedstawiciel PKP Polskich Linii Kolejowych.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz