Sektorkolejowy » W Kiekrzu dodatkowe przejście pod torami zwiększy bezpieczeństwo

W Kiekrzu dodatkowe przejście pod torami zwiększy bezpieczeństwo

pzez Adrian

Nowe pieszo-rowerowe przejście pod torami linii Poznań – Szczecin w Kiekrzu zwiększy bezpieczeństwo na kolejowej trasie. Mieszkańcy zyskają sprawniejszą komunikację i dogodny dostęp do terenów rekreacyjnych. Przejście będzie dostępne dla pieszych i rowerzystów w drugiej połowie lutego br. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na inwestycję ok. 14 mln zł.

Przejście w Kiekrzu zwiększy bezpieczeństwo na dwutorowej linii kolejowej Poznań – Szczecin i zapewni dogodniejszą komunikację w Kiekrzu. Obiekt, przeznaczony dla pieszych oraz rowerzystów, łączy ulicę Ostrą z Krętą. Trasa skraca drogę m.in. w stronę Jeziora Kierskiego Małego. Zakończyły się zasadnicze prace przy budowie. W połowie lutego – po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie – tunel zostanie udostępniony mieszkańcom.

– Inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie tylko zwiększają bezpieczeństwo na kolejowych trasach, ale usprawniają również komunikację wokół linii. Tylko w województwie wielkopolskim zbudowaliśmy kilkanaście bezkolizyjnych przejść i skrzyżowań kolejowo drogowych. Take rozwiązanie za miesiąc będzie także udostępnione w Kiekrzu – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Obiekt dostosowany jest do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się – nie ma barier architektonicznych. Przejście pod torami z chodnikiem i asfaltową ścieżką rowerową ma 16 m długości i 6 m szerokości. Nowy trakt łącznie ma ok. 200 m i łączy się z drogami gminnymi po obu stronach torów. Przygotowano jasne oświetlenie i monitoring.

Na poprawę bezpieczeństwa i zapewnienie dogodnej komunikacji w Kiekrzu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ok. 14 mln zł (netto). Przedsięwzięcie „Budowa przejścia pieszo-rowerowego pod torami w ciągu ulicy Ostra i Kręta w Kiekrzu” to dodatkowe prace, realizowane na linii Poznań – Szczecin. Linia przechodzi także modernizację w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”.

Bezkolizyjne skrzyżowania kolejowo drogowe w Wielkopolsce

Tylko w ostatnich latach w Wielkopolsce, w ramach modernizacji linii kolejowych powstało kilkanaście bezkolizyjnych obiektów. To 5 przejść pod torami m.in. w Poznaniu (ul. Bużańska, linia Poznań – Szczecin), w Koninie (ul. Torowa, linia Warszawa – Poznań), Kościanie (ul. Wyzwolenia, linia Wrocław – Poznań) czy Lesznie (ul. Okrężna, linia Wrocław – Poznań). Polskie Linie Kolejowe  zbudowały także 13 wiaduktów np. Poznań, ul. Czechosłowacka, Leszno, Kościan, Rawicz, Mosina, Konin). Dzięki inicjatywie PLK S.A. w budowie są 4 obiekty (Plewiska, Kobylnica i 2 wiadukty we Wrześni. Inwestycje były i są realizowane m.in. z udziałem środków unijnych.

Coraz lepsze przejazdy między Poznaniem a Szczecinem

Na przebudowywanej trasie podróżni już zyskali nowe perony w 24 miejscowościach, m.in. w Poznaniu (Wola), Rokietnicy, Pamiątkowie, Szamotułach i Wronkach. Łącznie dogodniejsze warunki zapewni przebudowa 30 stacji i przystanków, także w województwie lubuskim i zachodniopomorskim. Na wielkopolskim odcinku trasy, między Poznaniem a Wronkami, wykonawcy etapowo wymieniają tory. Pociągi już jeżdżą dwoma nowymi torami m.in. na odcinku Poznań – Wronki,  Słonice – Choszczno, Dobiegniew – Bierzwnik i Reptowo – Szczecin Dąbie. Są nowe szyny, sieć trakcyjna i nowoczesne urządzenia sterowania.

Dzięki pracom na blisko 190 km trasie najszybsze pociągi pojadą między Poznaniem a Szczecinem z prędkością 160 km/h w czasie poniżej 2 godz. Zwiększy się przepustowość – możliwe będzie uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych i regionalnych. Polepszą się warunki przewozu towarów ważną trasą, która jest częścią europejskiego korytarza transportowego prowadzącego z Dolnego Śląska przez Poznań na Pomorze Zachodnie.

Realizowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” za ponad 4 mld zł jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Zasadnicze prace planowane są do końca 2023 r.

Źródło: PKP PLK

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz