Sektorkolejowy » Trzemeszno: Umowa na modernizację stacji podpisana

Trzemeszno: Umowa na modernizację stacji podpisana

pzez Damian

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację stacji. Inwestycja za ok. 18,5 mln zł netto, zostanie zrealizowana z Krajowego Programu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. Kontrakt wykona Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Sp. z o.o. Rozpoczęcie robót budowlanych przewidywane jest na IV kw. 2024 r. a zakończenie prac planowane jest w III kw. 2025 r. Roboty na stacji zostaną ujęte w rozkładzie jazdy i uwzględnią ruch kolejowy.

Podpisana umowa na przygotowanie projektu i realizację prac budowlanych na stacji Trzemeszno (linia kolejowa Poznań Wschód – Skandawa, nr 353) pozwoli na zapewnienie lepszej obsługi pasażerów – przy rozbudowanych peronach możliwe będą zatrzymania dłuższych pociągów, a podróżni zyskają wyższy komfort oraz dogodną komunikację i lepsze dojście na platformy dzięki nowemu przejściu podziemnemu.

Przebudowane perony zapewnią lepsze podróże – pasażerowie wygodnie wsiądą i wysiądą z pociągów. Dla oczekiwanego komfortu przewidziano nowe wiaty chroniące przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Całość uzupełni tzw. mała architektura. Dobrą orientację umożliwi czytelne oznakowanie, gabloty z informacjami przydatnymi w podróży, a także system informacji głosowej – zapowiedzi przyjazdów i odjazdów pociągów. Perony zostaną w pełni przystosowane do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się i niepełnosprawnych. Pomocne dla osób niewidomych będą ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą na antypoślizgowej nawierzchni.

Po przebudowie perony będą mieć 200 m długości – nawet dwukrotnie więcej niż obecnie (aktualnie peron nr 1 ma 120 m, peron nr 2 ma 100 m). Rozbudowa platform ułatwi podróżnym korzystanie z kolei. Możliwe będzie uruchamianie przez przewoźników dłuższych składów oraz zatrzymania pociągów dalekobieżnych, a w efekcie zapewnienie lepszej oferty przewozowej. W obrębie stacji zamontowane będą stojaki rowerowe, które zachęcą do łączenia ekologicznych podróży, koleją i jednośladami.

Nowe przejście podziemne umożliwi dogodną, bezpieczną komunikację. Długi na ok. 20 m tunel powstanie w miejscu obecnego przejścia w poziomie torów. Będzie prowadzić od budynku dworcowego do peronów. Podróżni zyskają możliwość bezpiecznego i sprawnego dojścia na pociąg. Dla osób mających trudności z poruszaniem się przewidywana jest budowa wind na obu peronach.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na przedsięwzięcie „Przebudowa peronów na stacji Trzemeszno dla poprawy obsługi składów pasażerskich” w ramach projektu „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych – etap I” z Krajowego Programu Odbudowy i Zwiększenia Odporności ok. 18,5 mln zł (netto). Inwestycję zrealizuje Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Sp. z o.o. Rozpoczęcie robót budowlanych przewidywane jest na IV kw. 2024 r. a zakończenie prac planowane jest obecnie w III kw. 2025 r. Roboty na stacji zostaną ujęte w rozkładzie jazdy i uwzględnią ruch kolejowy.

Stacja Trzemeszno (pow. gnieźnieński), znajdująca się na linii kolejowej Poznań Wschód – Skandawa (nr 353) w północno-wschodniej części Wielkopolski, obsługuje blisko 50 pociągów w ciągu doby, z czego ponad 20 składów to zatrzymujące się na stacji pociągi pasażerskie. Sprawne i bezpieczne przejazdy na stacji nadzorują pracownicy kolejowi z posterunku Wydartowo. Ze stacji korzysta średnio 500 – 700 podróżnych na dobę.

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz