Sektorkolejowy » Trwa modernizacja linii kolejowej nr 35. Pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami pracuje zgrzewarka torowa

Trwa modernizacja linii kolejowej nr 35. Pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami pracuje zgrzewarka torowa

pzez Adrian

Postępują prace remontowe na linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Dzięki nim po 20 latach przerwy pojawi się możliwość ponownych kursów pociągów na tej trasie.

Powrót pociągów na trasie Ostrołęka – Chorzele

Aktualnie na szlaku między Ostrołęką a Chorzelami (linia kolejowa nr 35) pracuje zgrzewarka torowa. Trwa budowa torów kolejowych. Ponadto torowisko przy moście kolejowym nad Narwią zostało wysypane tłuczniem. Układane są także podkłady kolejowe. Wszystkie działania są realizowane w ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pt. „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele”. Po zakończeniu wszystkich prac na linii kolejowej nr 35 pociągi znów będą mogły jeździć pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami (w 2023 r.). Ostatni pociąg na tej trasie odbył kurs w czerwcu 2001 r.

„Zgrzewarka torowa pracuje na szlaku między Ostrołęką a Chorzelami. To kolejny etap prac dzięki którym, po 20 latach w 2023 r. znów pojadą pociągi na tej trasie. Dzięki inwestycji poprawią się warunki komunikacji i zwiększy się atrakcyjność tej części regionu” – możemy przeczytać na profilu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na portalu Twitter.

Szybsze podróże koleją pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami

Po zakończeniu modernizacji linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele pociągi będą mogły jeździć z prędkością maksymalną 120 km/h. Podróż pomiędzy Ostrołęką a Chorzelami zajmie około 50 minut. Podróżni skorzystają z ulepszonych stacji i przystanków w: Ostrołęce, Grabowie, Nowej Wsi, Zabielu Wielkim, Jastrząbce, Parciakach, Olszewce, Raszujce i Chorzelach. Na peronach pojawią się nowe wiaty, ławki, gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie.

Wartość inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pt. „Modernizacja linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka-Chorzele” to ok. 347 mln zł. Przedsięwzięcie ubiega się o współfinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020.

O inwestycji na linii kolejowej nr 35 pisaliśmy już TUTAJ.

Autor: DM
Fot. PKP PLK

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz