Sektorkolejowy » Art in Energy wykorzystuje do realizacji prac pojazdy kołowo-szynowe, które coraz częściej zastępują pociągi sieciowe

Art in Energy wykorzystuje do realizacji prac pojazdy kołowo-szynowe, które coraz częściej zastępują pociągi sieciowe

pzez Adrian

Spółka Art in Energy podczas realizacji prac, które są związane z modernizacją sieci oraz utrzymaniem ruchu na liniach kolejowych wykorzystuje specjalistyczne pojazdy. Dwudrogowe pojazdy najczęściej poruszają się po drogach, jednak kiedy to konieczne można przygotować je do jazdy po torach. Wykorzystywano je przy pracach związanych z przebudową węzła Łódź Kaliska. Pojazdy są często widywane na torowiskach w Krakowie.

Dwudrogowe pojazdy ułatwiają codzienną pracę

Specjalistyczne pojazdy, które są przystosowane do jazdy zarówno po drodze, jak i po torach pozwalają na efektywną realizację zadań stawianych przed spółką Art in Energy.

Podobnie jak wszystkie firmy specjalizujące się w pracach związanych z utrzymaniem infrastruktury kolejowej, wdrażamy rozwiązania z zakresu bezpiecznego funkcjonowania uczestników ruchu. Wykorzystujemy pojazdy kołowo-szynowe, żeby lepiej i efektywniej rozwiązywać pojawiające się problemy z budową, eksploatacją i utrzymaniem szlaków kolejowych” – informuje Paweł Sych, dyrektor ds. technicznych spółki Art in Energy.

Dwudrogowe pojazdy są bardzo wszechstronne i coraz częściej zastępują pociągi sieciowe.

„Tam, gdzie w sytuacji awaryjnej nie możemy podjechać drezyną czy pociągiem technicznym, sprawdza się pojazd specjalistyczny, który w krótkim czasie może rozpocząć pracę, już stojąc bezpośrednio na torach” – podkreśla Paweł Sych.

Do czego wykorzystuje się specjalistyczne pojazdy kołowo-szynowe?

Art in Energy wykorzystuje dwudrogowe pojazdy m.in. do:

  • montażu konstrukcji sieci trakcyjnej
  • wywieszania sieci trakcyjnej
  • zbrojenia i regulacji sieci trakcyjnej

Są one wyposażone w system regulacji docisku rolek do szyn umożliwiający stabilizację pojazdu względem torów, nawet podczas jazdy po uszkodzonych torowiskach. Takie rozwiązanie poprawia komfort pracy oraz zapobiega wykolejeniu. Pojazdy kołowo-szynowe posiadają także szereg systemów zabezpieczających skrajnie pracy podnośników koszowych (w pionie oraz w poziomie). Pozwalają uniknąć niekontrolowanych sytuacji, które mogłyby doprowadzić do awarii. Paweł Sych zapewnia, że pojazdy dwudrogowe to ekonomiczne i bardzo efektywne rozwiązanie.

„Oszczędzamy już na samym wyeliminowaniu konieczności dowożenia specjalistycznych pojazdów technicznych drogą kolejową na miejsce pracy, co oznacza, że nie musimy też czekać na okienko rozkładowe, które umożliwiłoby ich przetoczenie po szynach” – dodaje.

Specjalistyczne auta mogą być wstawiane i zestawiane z torów prawie na każdym przejeździe kolejowym – nie ma konieczności konstruowania tymczasowej infrastruktury, która umożliwiałaby wjazd pojazdu na torowisko. Należy podkreślić, że wszystkie maszyny wykorzystywane przez spółkę Art in Energy, mogą być gotowe do użycia użytku w ciągu kilku minut. Pojazdy znajdują zastosowanie przy pracach w stanie beznapięciowym sieci trakcyjnej.

„Nasze ekipy wykonują zaplanowane prace przez zajęcie toru, którego sieć trakcyjna poddawana jest naprawom, bez wywoływania ograniczeń w ruchu pojazdów szynowych po torach sąsiednich. Przy czym możemy pracować w reżimie systemu kolejowego o rozstawie szyn zarówno 1,435 mm, jak i szerszym, wschodnim – 1,524 mm. Oczywiście nasze pojazdy bez kłopotu obsługują również linie tramwajowe” – informuje przedstawiciel Art in Energy.

Wysoki poziom bezpieczeństwa prowadzonych prac

Okazuje się, że flota specjalistycznych pojazdów należących do Art in Energy jest wyposażona w możliwość zdalnego, awaryjnego hamowania układów jezdnych dla wszystkich zestawów kół. Takie rozwiązanie zapewnia najwyższy stopień bezpieczeństwa prowadzonych prac. Napęd kolejowy hydrostatyczny pozwala na jazdę po torach z prędkością pow. 50 km/h.

„Nasze zestawy mają homologację – są dopuszczone do użytkowania na terenie Polski – oraz wszelkie wymagane dokumenty zezwalające na pracę na torach na szlakach zamkniętych. Możemy, więc pracować zarówno na otwartych liniach kolejowych, jak i na zamkniętych bocznicach” – mówi Paweł Sych.

Art in Energy wdraża efektywne i ekonomiczne rozwiązania. Dwudrogowe maszyny umożliwiają szybsze i sprawniejsze wykonywanie prac. Aktualnie spółka posiada 6 pojazdów kołowo-szynowych, które są wykorzystywane m.in. przy modernizacji linii kolejowych Łódź Kaliska i Opole Główne. Pojawiają się także przy zleceniach realizowanych przez spółkę na terenie Krakowa. Pojazdy były wykorzystywane podczas działań przy liniach tramwajowych Łódź-Chocianowice oraz Łódź Wojska Polskiego. Są one niezastąpione w pracach, które są związane z utrzymaniem infrastruktury kolejowej. Tabor Art in Energy posiada niezbędne dopuszczenia do pracy na liniach kolejowych. Spółka może w pełni wykorzystywać użyteczność oraz funkcjonalność tego typu pojazdów.

O działaniach Art in Energy pisaliśmy już TUTAJ.

Autor: DM
Fot. Art In Energy

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz