Podczas dzisiejszej konferencji prasowej, która odbyła się na stacji w Giżycku przedstawiciele Torpolu i PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. podpisali umowę na wykonanie prac budowlanych w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Giżycko – Korsze wraz z elektryfikacją”.
Zakres prac w ramach podpisanego kontraktu obejmuje m.in. wymianę nawierzchni kolejowej między stacją Giżycko a stacją Korsze wraz z podniesieniem dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN oraz przebudowę układów torowych w rejonie stacji dla pociągów towarowych o długości 750 m. Torpol będzie odpowiedzialny za elektryfikację linii kolejowej na odcinku Giżycko – Korsze wraz z budową sieci trakcyjnej oraz odcinkową przebudową sieci trakcyjnej na linii kolejowej nr 353 (dotyczy odcinka stycznego do realizowanego zadania). Ponadto zmodernizuje 4 stacje kolejowe oraz 5 przystanków osobowych.
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na odcinku Giżycko-Korsze nie będzie konieczności zmian lokomotyw z elektrycznych na spalinowe. W efekcie zwiększy się przepustowość tej linii, a czas przejazdu ulegnie skróceniu. Wykorzystanie pojazdów zasilanych trakcją elektryczną pozwoli ograniczyć negatywny wpływ realizowanych zadań na środowisko. Ponadto zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 38 przejazdach drogowo-kolejowych.
Całkowita wartość inwestycji wynosi ok. 1 078 mln zł brutto (ok. 876,75 mln zł netto). Czas, jaki przewidziano na realizację zadania to 30 miesięcy od momentu podpisania kontraktu.
Więcej informacji o spółce Torpol można znaleźć:
- Torpol z zyskiem w pierwszym półroczu 2023 r. – spółka udostępniła szacunkowe wyniki finansowe
- Torpol z najkorzystniejszą ofertą na wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 38 – jej wartość to ponad 1 mld zł
- Torpol zakończył elektryfikację linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Na trasę wyruszyły pierwsze pociągi
- Podłęże-Piekiełko: Budimex i Torpol z umowami na realizację prac budowlanych na linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz
- Centralny Port Komunikacyjny sfinalizował przejęcie spółki Torpol
Autor: Damian Malesza
Fot. Torpol