691 mln zł brutto (ponad 571 mln zł netto) to wartość oferty złożonej przez Torpol na wykonanie prac budowlanych na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia–Słupsk, część II odcinek Lębork–Słupsk, od km 128,600 do km 135,100.
Propozycja cenowa Torpolu mieści się w budżecie założonym przez zamawiającego, który oszacował realizację zadania na ponad 710 mln zł brutto.
W zakresie prac przewidzianych do realizacji znajdują się m.in.: budowa przejścia podziemnego; przebudowa układu torowego wraz z kompleksową wymianą nawierzchni, przebudową podtorza z odwodnieniem w obrębie stacji Słupsk oraz przystanku osobowego Kobylnica Słupska; przebudowa sieci trakcyjnej i urządzeń teletechnicznych; przebudowa dwóch przejazdów kolejowo-drogowych; przebudowa trzech peronów do wys. 0,76 m; budowa peronu na przystanku osobowym Kobylnica Słupska; przebudowa 12 obiektów inżynieryjnych, budowa Lokalnego Centrum Sterowania w Słupsku; rozbudowa układu torowego stacji o dwie grupy torów postojowych przeznaczonych do obsługi składów z i w kierunku Trójmiasta oraz z i w kierunku Szczecina; zabudowa nowych komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym z licznikowym systemem kontroli niezajętości torów i rozjazdów.
Czas trwania robót określono na 36 miesięcy.
Torpol od ponad 30 lat zajmuje się kompleksową modernizacją i budową infrastruktury kolejowej. Ponadto działa także m.in. w branży drogowej, zajmuje się budową sieci elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych i wodociągowo-kanalizacyjnych. Zatrudnia ponad 800 osób.
Autor: Agata Sumara
Fot. PKP PLK