Sektorkolejowy » Deutsche Bahn wybiera Talgo do zaprojektowania niemieckiego pociągu przyszłości

Deutsche Bahn wybiera Talgo do zaprojektowania niemieckiego pociągu przyszłości

pzez Adrian

Nowe pociągi Talgo będą kursować z maksymalną prędkością handlową 230 km/h i wzmocnią flotę Deutsche Bahn w drugiej połowie 2024 roku.

Micheal Peterson, prezes Deutsche Bahn ds. długodystansowych przewozów pasażerskich i członek zarządu, wyjaśnił:

„Level access w ICE-L wyznacza standardy, które od teraz chcemy realizować w koncepcjach pojazdów przyszłości w transporcie dalekobieżnym. Sprawiamy, że podróż koleją staje się jeszcze bardziej integracyjna i komfortowa. Oprócz równego dostępu nasi klienci doświadczą w ICE-L także nowego wystroju wnętrza. Atmosfera salonu na szynach jest możliwa tylko podczas podróży z Deutsche Bahn.”

ICE-L będą pociągami międzynarodowymi i interoperacyjnymi. Planuje się, że będą obsługiwać trasy krajowe w Niemczech, a także łączyć Niemcy z Holandią, Austrią i granicą szwajcarską. Między innymi będą kursować na międzynarodowej trasie Berlin – Amsterdam, znacznie skracając obecny czas przejazdu między tymi dwoma miastami.

Gonzalo Urquijo Fernández de Araoz, prezes Talgo, powiedział:

„Stoimy przed pociągami nowej generacji, które wzmocnią ofertę Deutsche Bahn i które są częścią zupełnie nowego standardu wyznaczonego przez najbardziej wymagającego klienta na globalnym rynku kolejowym. Nowy model usług pasażerskich zostanie zainaugurowany wraz z nowym ICE-L i ma stać się punktem odniesienia na dynamicznym rynku europejskim.”

Deutsche Bahn sformalizował pierwsze zamówienie na 23 pociągi składowe (1 lokomotywa + 17 wagonów pasażerskich) o wartości 550 mln euro w 2019 roku. Zamówienie to jest częścią umowy ramowej na maksymalnie 100 jednostek. Talgo otrzymało zamówienie po złożeniu najbardziej atrakcyjnej oferty w ogólnoeuropejskim przetargu, zwyciężając m.in. z krajowym producentem Siemensem.

Jeśli chodzi o charakterystykę techniczną, pociągi ICE-L będą składać się z lokomotywy wielosystemowej (kompatybilnej z różnymi napięciami zasilania i różnymi systemami sygnalizacji) i 17 wagonów pasażerskich, czyli liczby, która może być następnie dostosowana do zapotrzebowania, dzięki uniwersalności pociągu. Oprócz lokomotywy Talgo, pociągi te będą kompatybilne z innymi lokomotywami, zarówno elektrycznymi jak i spalinowymi, co zagwarantuje interoperacyjność pociągu na przewidzianych trasach.

Będą one miały pojemność łącznie 562 miejsc, z czego 85 miejsc to pierwsza klasa, a 477 miejsc to druga klasa.

Autor: Karel Novak
Źródło: railmarket.com
Fot. talgo.com

Może Ci się spodobać

Zostaw komentarz